علی نژاد: ووشو شاخص‌های خوبی برای ورود به المپیک دارد

نشست ویژه کمیته بین المللی المپیک برای تعیین چند رشته ورزشی منتخب جهت ورود به المپیک 2020 روز پنجشنبه هفته جاری(9 خرداد) در شهر سن پطرزبورگ روسیه برگزار خواهد شد.

 

در این جلسه علاوه بر ووشو رشته‌های کشتی، بیس بال،‌ اسکواش، اسکیت، کاراته، صخره نوردی و اسکی روی آب تحت بررسی مسئولان IOC قرار می‌گیرند که از این بین 2 یا 3 رشته برای انتخاب نهایی برگزیده می‌شوند. نشست نهایی مجمع کمیته بین المللی المپیک برای انتخاب یک رشته جهت ورود به المپیک 2020 شهریورماه در شهر بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین برگزار می‌شود.

مهدی علی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران ورزشی اظهار داشت: نشست ویژه IOC از امروز(چهارشنبه)در روسیه به مدت دو روز برگزار می‌شود و در نهایت تکلیف ووشو و 7 رشته دیگر برای ورود به المپیک مشخص می‌شود. در حال حاضر نمایندگان مجمع فدراسیون جهانی ووشو در این نشست حضور دارند. قطعا ووشو شانس خوبی نسبت به سایر رشته‌ها دارند که فکر می‌کنم جز سه رشته نهایی قرار بگیرد.

وی افزود: شاخص‌های ووشو برای ورود به المپیک قطعا شاخص‌های مطلوبی است. البته همه‌ی این صحبت‌ها بستگی به تصمیماتی دارد که طی این دو روز جلسه‌ای که در روسیه برگزار می‌شود و نمی‌توانیم از همین حالا پیش داوری کنیم.

رئیس فدارسیون ووشو در پایان گفت: کشتی، بیس بال و ووشو به نظرم شانس بیشتری برای المپیکی شدن دارند، با این حساب پس از آنکه سه رشته نهایی مشخص شد اسامی نهایی رشته‌ها فردا به مجمع عمومی کمیته بین الملل المپیک ارسال می‌شود. در نهایت شهریور‌ماه سال جاری در آرژانتین جلسه نهایی برگزار می‌شود و یک رشته برای حضور در المپیک معرفی خواهد شد.

"حضرتی" به عضویت کمیته سنتی و دکتر "لشگری" به عضویت کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ووشو در آمدند

جلسه ویژه هیات رئیسه جهانی ووشو به منظور انتخاب کمیته های فدراسیون جهانی صبح امروز سه شنبه 19 مهرماه در هتل "ماریوت" شهر آنکارا برگزار شد و "حسین حضرتی" و دکتر "امیر عباس لشگری" به ترتیب به عضویت کمیته های سنتی و پزشکی فدراسیونهای جهانی ووشو انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، در این نشست که با حضور کلیه اعضای هیات رئیسه جهانی از جمله دکتر "مهدی علی نژاد" رئیس فدراسیون ووشو برگزار شد با رایزنی و تلاشهای وی،  "حسین حضرتی" به عضویت کمیته سنتی و دکتر "امیر عباس لشگری" به عضویت کمیته پزشکی فدراسیون  جهانی ووشو در آمدند.

این نخستین بار است که جلسه ای برای انتخاب کمیته های زیر مجموعه فدراسیون جهانی برگزار می شود.

همچنین دفتر مرکزی فدراسیون جهانی ووشو تا سال آینده به "لوزان" سوئیس منتقل می شود.

 گفتنی است؛ مقرر شد کمیسیون انظباطی، استیناف، بازیهای آفریقایی، آمریکای، کشورهای مشترک المنافع مدیترانه و دان ها برگزار شود.

 

علي نژاد بار ديگر به عضويت هيات رييسه فدراسيون بين المللي ووشو درآمد

نشست هيات رييسه فدراسيون بين المللي ووشو براي انتخاب رييس، نايب رييسان، اعضاي هيات رييسه و اعضاي كميته هاي مختلف اين فدراسيون، دقايقي پيش در هتل 'ماريو' شهر آنكارا پايتخت تركيه تشكيل شد.
در اين نشست، 'مهدي علي نژاد' رييس فدراسيون ووشو ايران كه براي عضويت در هيات رييسه اين فدراسيون نامزد شده بود، راي لازم را كسب و بار ديگر به عضويت هيات رييسه اين فدراسيون درآمد.
همچنين 'يو زاي چينگ' رييس سابق فدراسيون بين المللي ووشو از چين در رقابت با 'ريموند اسميت' رييس انگليسي كنفدراسيون ووشو اروپا به پيروزي رسيد و همچنان سكان دار فدراسيون بين المللي ووشو باقي ماند.

تصمیمات مهم هیات رئیسه فدراسیون جهانی ووشو از زبان دکتر علی نژاد

بیست و ششمین نشست هیات رئیسه جهانی ووشو شب گذشته و با حضور دکتر "مهدی علی نژاد" رئیس فدراسیون ووشوی ایران و غرب آسیا، نایب رئیس کنفدراسیون آسیا و عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی در هتل ماریوت شهر آنکارا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، دکتر "مهدی علی نژاد" در این زمینه گفت: بیست و ششمین دوره اجلاس جهانی از صبح تا عصر دیروز در هتل واریوت آنکارا برگزار شد. در این نشست "یوزای چینگ" رئیس فدراسیون جهانی ضمن خیر مقدم به حاضرین توضیحاتی مبنی برفعالیت های یکسال اخیر فدراسیون ارائه داد که از جمله مهمترین آن می توان به ورود ووشو به رشته های المپیک 2020 اشاره کرد. در ادامه صورت جلسه بیست و پنجمین دوره هیات رئیسه جهانی به میزبانی پنانگ مالزی و نشست فوق العاده پکن به تایید اعضای هیئت رئیسه رسید.

رئیس فدراسیون ووشوی ایران خاطرنشان ساخت: رئیس فدراسیون ترکیه توضیحاتی را درباره فعالیت های صورت گرفته برای میزبانی مسابقات جهانی بیان کرد.همچنین پاتریک خزانه دار بلژیکی فدراسیون جهانی نیز گزارش مالی یکساله خود را ارائه کرد.وانگ شیائولین دبیر کل فدراسیون جهانی که به تازگی بازنشسته شده است بعد از اینکه درباره عملکرد دبیرخانه فدراسیون جهانی مواردی را توضیح داد از اعضای هیئت رئیسه تشکر و خداحافظی کرد. سایر اعضای نیز برای وی آرزوی سلامتی کردند.

دکتر علی نژاد افزود: طبق گزارش رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی، شرایط برگزاری یازدهمین دوره مسابقات جهانی اعلام شد. بر این اساس 1100ورزشکار، مربی و سرپرست(678 ورزشکار-324 تالوکار و 354 سانداکار) از 87 کشور در این دوره از رقابت ها شرکت دارند.این رقابت ها در سه نوبت برگزار می شود. دوره قبل مسابقات جهانی با 73 تیم برگزار شد یعنی این دوره 14 تیم به تعداد تیم ها اضافه شده است. همچنین با تصویب کمیته فنی و تایید هیئت رئیسه جهانی این قانون دچار تغییراتی شد و از دوره بعدی فقط افرادی که در قاره خود بتوانند جزو نفرات اول تا سوم مشترک باشند، حق شرکت در مسابقات جهانی را دارند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر کمیته سنتی فدراسیون جهانی نحوه ارائه مدارک و کمربندهای جدید را به هیات رئیسه اعلام کرد. همچنین بر اساس هماهنگی های صورت گرفته شهر هوآنگ شان چین به عنوان میزبان مسابقات جهانی سنتی 2012 انتخاب شد.

رئیس فدراسیون ایران یادآور شد: قرار است از این پس در زیر مجموعه کمیته پزشکی، کمیته استیناف و انضباطی تشکیل شود که این مسئله نیز به تایید هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رسید. همچنین طرح درخواست اروپایی ها مبنی بر کسر 2 نفر از اعضای آسیایی هیئت رئیسه و جایگزینی نمایندگان اروپا و آفریقا مورد تایید هیئت رئیسه قرار نگرفت.

وی درباره انتخابات هیئت رئیسه گفت: 40 نفر برای عضویت در هیئت رئیسه جهانی کاندیدا بودند، از میان آنها 9تن رای لازم را کسب کردند که من هم در میان آنها بودم. مطابق اساسنامه، روسای فدراسیون های قاره ای به عنوان نایب رئیس جهانی باقی ماندند. اما از آنجا که یوزای چینگ رئیس آسیاست است در صورت ریاست مجدد وی در فدراسیون جهانی، لیم از مالزی همچنان نایب رئیس آسیا باقی خواهد ماند.اگر اسمیت نیز رئیس آسیا نشود به عنوان نایب رئیس قاره اروپا در سمت خود می ماند.گلن کیت نیوزلندی نیز از قاره اقیانوسیه و آنتونی گو امریکایی نیز نایب رئیس فدراسیون جهانی مانند. این درحالی بود که بشیر الارضاوی از لیبی به جای عثمان از مصر نایب رئیس ناحیه آفریقا شد(با توجه به تغییر رئیس قاره آفریقا)

دکتر علی نژاد تصریح کرد:در میان اعضای هیئت رئیسه که با اکثریت آرا انتخاب شدند،فورک از هنگ کنگ، آنگ مونگ سنگ از سنگاپور، مورواوکا از ژاپن و من از ایران نمایندگان قاره کهن بودیم که با کسب بیشترین رای ابقا شدیم. البته لیو بیجین نایب رئیس انجمن ووشوی چین نیز به عنوان اولین زن به عنوان اعضای هیئت رئیسه قرار گرفت. عبدالرحمان اکیوز از ترکیه، ریکاردو سانگریگولی از ایتالیا و اورس کربس از سوئیس گروه جدید اروپایی ها در هیئت رئیسه جهانی هستند.سانتی تانگ از کانادا نیز نماینده امریکا خواهد بود.دبیر کل و خزانه دار نیز در آینده توسط رئیس فدراسیون جهانی از میان این 9 نفر انتخاب خواهند شد.این نفرات باید در کنگره جهانی که امروز ساعت 14 به وقت ترکیه در هتل ماریوت تشکیل می شود مورد تایید نهایی قرارگیرند.

برای شرکت در جلسه هیات رئیسه جهانی ووشو، دکتر "علی نژاد" عازم ترکیه می شود

دکتر مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشوی ایران و غرب آسیا، نایب رئیس کنفدراسیون آسیا و عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی برای شرکت در جلسه ویژه هیات رئیسه جهانی ووشو روز جمعه 15 مهرماه عازم شهر آنکارا پایتخت ترکیه خواهد شد.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، روز 16 مهرماه و قبل از شروع یازدهمین دوره رقابتهای جهانی و جلسه هیات رئیسه جهانی ووشو برگزار می شود و روز 17 مهرماه مراسم انتخابات رئیس جدید فدراسیون جهانی در کنگره جهانی ووشو برگزار خواهد شد که دکتر "مهدی علی نژاد" به عنوان یکی از اعضای اصلی و تاثیر گذار در این نشست های فوق العاده حضور پیدا خواهد کرد.

 گفتنی است؛ "یوزای چینگ" رئیس فعلی فدراسیون جهانی و آسیایی ووشو و نایب رئیس کمیته بین المللی (ioc) به همراه "ریموند اسمیت" رئیس انگلیسی فدراسیون ووشوی اروپا به عنوان کاندیداهای احراز پست رئیس فدراسیون جهانی ووشو هستند.

جلسه هيئت رئيسه كنفدراسيون ووشوي آسيا با علي‌نژاد امروز برگزار مي‌شود

به نقل از فدراسيون ووشو، در اين جلسه كه ساعت 14 امروز (به وقت محلي) برگزار خواهد شد، مهدي علي‌نژاد، رئيس فدراسيون ووشوي ايران و غرب آسيا و نايب‌رئيس كنفدراسيون ووشوي آسيا به عنوان يكي از تصميم‌گيرندگان اصلي اين نشست حضور خواهد يافت.
رياست كنفدراسيون ووشوي آسيا بر عهده يوزاي چينگ، از چين و عنوان دبير كلي اين فدراسيون هم از آن كيوهي مورائوكا از ژاپن است.
يوزاي چينگ نايب‌رئيسي كميته بين‌المللي المپيكIOC و يكي از معاونان ارشد ژاك روگ را بر عهده دارد.

شانس ووشو براي ورود به المپيك 2020 افزايش يافت

رئيس كميته بين‌المللي المپيك در نامه‌اي به رئيس فدراسيون جهاني ووشو از حضور و بازبيني اين رشته در فهرست رشته‌هاي المپيك 2020 خبر داد.

ژاگ روگ، رئيس كميته بين‌المللي المپيك در نامه‌اي خطاب به يوزاي چينگ رئيس فدراسيون جهاني ووشو نوشت: در پي جلسه هيئت رئيسه كميته بين المللي المپيك كه در تاريخ 4 جولاي (13 تيرماه) در شهر دوربان آفريقاي جنوبي برگزار شد مايلم به استحضار برسانم، مقرر گرديد رشته ووشو جهت بازبيني و حضور در المپيك 2020 به ليست رشته هاي ديگر اضافه شده است.
وي در ادامه نامه خود نوشته است: ما بر اساس اطلاعاتي كه شما در اختيار بخش ورزش كميته بين المللي المپيك گذشته ايد، قرار گرفتيم و بعد از بررسي اطلاعات ارسالي پيشرفت لازم را در تمامي بخش‌ها ملاحظه كرديم. اعتقاد ما بر اين است كه زحمات شما نقش زيادي در اين پيشرفت داشته است.

به گفته ژاگ روگ، طبق برنامه چهارم المپيك، در خصوص شايستگي حضور رشته‌هاي ورزشي جديد در جلسه‌اي كه سپتامبر سال 2013 در بوينس آيرس آرژانتين برگزار مي‌شود، بررسي و راي گيري خواهد شد.
در پايان اين نامه آمده است: لطفاً مطلع باشيد كه بخش ورزش كميته بين‌المللي المپيك طي هفته‌هاي آينده در خصوص اقدامات لازم كه مي بايست در اين خصوص صورت پذيرد با شما تماس خواهد گرفت. بنده از طرف هيئت رئيسه كميته بين‌المللي المپيك و كميسيون برنامه ريزي المپيك مايلم مراتب قدرداني خود را به پاس زحمات و تلاش‌هاي بي نقص خانواده جهاني ووشو و فدراسيون جهاني در سال‌هاي اخير اعلام دارم.

ژاگ‌روگ، رئيس كميته بين‌المللي المپيك

تركيه ميزبان مسابقات جهاني ووشو شد

نشست فوق‌العاده هيأت رئيسه جهاني ووشو در پكن برگزار شد كه طي آن ميزباني آنكارا پايتخت تركيه در يازدهمين دوره رقابت‌هاي جهاني ووشو قطعي شد.

به نقل از فدراسيون ووشو، اين جلسه فوق‌العاده با حضور يوزاي چينگ رئيس فدراسيون جهاني، وانگ شيائولين دبير كل فدراسيون جهاني و 15 عضو هيأت رئيسه از جمله مهدي علي نژاد، رئيس فدراسيون ووشو ايران و غرب آسيا، عضو هيأت رئيسه جهاني و آسيايي و نايب رئيس كنفدراسيون آسيا جهت بررسي اعتراض اعضاء اروپايي به ميزباني كشور تركيه و بهانه تغيير شهر ازمير به آنكارا به دعوت يوزاي چينگ در پكن برگزار شد.
در اين جلسه 6 ساعته ابتدا وانگ شيائولين در ارتباط با شرايط ميزباني تركيه گزارش مفصلي ارائه كرد و بعد از آن عبد الرحمان اكيوز رئيس فدراسيون ووشو تركيه و معاون شهردار آنكارا گزارشي از نحوه آماده سازي مسابقات ارائه كردند و دلايل خود را از تغيير ميزباني شهر ازمير به آنكارا اعلام نمودند.
وجود سالن بسيار مجهز شهر آنكارا كه در سال 2010 ساخته شد و ميزباني مسابقات جهاني بسكتبال را عهده دار بود از دلايل تغيير ميزباني است.
همكاري همه جانبه شهرداري آنكارا با برگزاري اين مسابقات در پايتخت، پايتخت بودن شهر آنكارا و تعدد پروازهاي مستقيم به اين شهر و سهولت بحث ترانسفر، توجه بيشتر رسانه‌ها به برگزاري اين رقابت‌ها در پايتخت و از همه مهمتر امكان حضور رئيس جمهور و نخست وزير تركيه در مراسم افتتاحيه از ديگر دلايل برگزاري اين مسابقات در آنكارا است.
بعد از ارائه اين گزارش هيأت تركيه‌اي جلسه هيأت رئيسه را ترك كردند و سپس اعضاي اروپايي به مخالفت شديد با ميزباني تركيه پرداختند و دلايلي را مثل عدم امنيت برگزاري اين رقابت‌ها در اين كشور و عدم تامين امكانات مالي مسابقات از سوي فدراسيون ووشو تركيه مطرح كردند و البته اتهاماتي را به رئيس قبلي و فعلي فدراسيون اين كشور وارد دانستند.
سپس علي‌نژاد رئيس فدراسيون ووشو ايران با دفاع همه جانبه از ميزباني تركيه با استدلال‌هاي قوي كه ارائه نمود فضاي جلسه را به نفع ميزباني تركيه تغيير داد و سپس رأي‌گيري مخفي با برگه انجام شد كه از 15 رأي عضو هيأت رئيسه 11 رأي مثبت به ميزباني تركيه و 4 رأي منفي تعلق گرفت كه در نتيجه بنابر برنامه قبلي يازدهمين دوره رقابت‌هاي جهاني ووشو از 18 تا 22 مهرماه سالجاري در شهر آنكار برگزار خواهد شد.
در حاشيه اين اجلاس علي نژاد مذاكراتي را با يوزاي چينگ رئيس و وانگ شيائولين دبير كل فدراسيون جهاني ووشو در ارتباط با انتخابات آتي فدراسيون جهاني و نقش ايران در اين انتخابات انجام داد.
انتخابات هيأت رئيسه جهاني ووشو يك روز قبل از برگزاري مسابقات جهاني تركيه در آنكارا برگزار خواهد شد.

علي نژاد براي حضور در نشست فوق‌العاده فدراسيون جهاني عازم پکن مي‌شود

مهدي علي نژاد رئيس فدراسيون ووشوي کشورمان به دعوت "يوزاي چينگ" رئيس فدراسيون جهاني و آسيايي ووشو براي حضور در جلسه فوق العاده فدراسيون جهاني عازم پکن پايتخت چين خواهد شد.

 به نقل از روابط عمومي فدراسيون ووشو، نشست فوق العاده هيئت رئيسه جهاني ووشو روز پنجشنبه 12 خرداد ماه به منظور هماهنگي جهت رفع اختلافات پيش آمده در موضوع برگزاري يازدهمين دوره رقابتهاي جهاني ترکيه در شهر پکن برگزار خواهد شد.

يازدهمين دوره رقابتهاي جهاني ووشو پيش از اين قرار بود در شهر "ازمير" برگزار شود که به شهر آنکارا پايتخت ترکيه انتقال پيدا کرد که اين موضوع باعث شد تا بعضي از کشورهاي اروپايي که با ترکيه مشکل و اختلاف دارند معترض شوند.

طبق برنامه قرار است يازدهمين دوره رقابتهاي جهاني ووشو از تاريخ 18 لغايت 22 مهرماه در آنکارا برگزار شود.

بدين منظور "يوزاي چينگ" رئيس فدراسيون جهاني و آسيايي ووشو از اعضاي هيات رئيسه جهاني از جمله دکتر مهدي علي نژاد رئيس فدراسيون ووشو ايران و غرب آسيا، نايب رئيس کنفدراسيون ووشوي آسيا و عضو هيئت رئيسه فدراسيون جهاني و آسيايي رسما دعوت به عمل آورد تا در اين نشست فوق العاده حضور پيدا کنند.

جام پارس در سایت فدراسیون جهانی ووشو ثبت شد

تاریخ و زمان برگزاری سومین دوره مسابقات ووشو جام پارس در سایت فدراسیون جهانی ووشو(IWUF.ORG) ثبت شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، این رقابتها از تاریخ 11 لغایت 16 اسفندماه جاری در ورزشگاه المپیک کیش برگزار خواهد شد.
تیم ملی ووشوی ایران و تیم نفت تهران به عنوان قهرمان 3 دوره لیگ ووشو به عنوان 2 تیم از کشورمان در این رقابتها حضور خواهند یافت و با کشورهای مطرح شرق آسیا، اروپا و قاره های دیگر از جمله چین و فرانسه به رقابت خواهند پرداخت.
مراسم افتتاحیه این رقابتها روز پنجشنبه 12 اسفندماه برگزار می شود و مسابقات هم طی روزهای 13 تا 15 اسفند ماه انجام خواهد گرفت.

برگزاری اولین سمینار جهانی درجه بندي ووشو با حضور نماینده ایران

اولین سمینار جهانی درجات فنی ووشو (WGS) با حضور محمدرضا پورغلامی­نژاد کارشناس خبره فدراسیون ووشو در ترکیه برگزار شد.
این سمینار با حضور نمایندگان 14 کشور نیوزیلند، انگلستان، رومانی، ترکیه، اسلونی، کانادا، سوئیس، بلژیک، روسیه، لهستان، سنگال، چین، ایران و یونان در شهر آنتالیا ترکیه به مدت 2 روز به ریاست "ریموند اسمیت" نایب رئیس فدراسیون جهانی و معاونت پرفسور "کانگ" رئیس بخش آزمون در کشور چین و محمد پور غلامی به عنوان متخصص و کارشناس ووشو انجام پذیرفت که نهایتا مقرر شد جمع بندی نتایج این سمینار جهت تصویب نهایی به جلسه هیات رئیسه فدراسیون جهانی و کنگره (مجمع) ارسال شود.
قابل ذکر است؛ مرتضی اصغری مسئول کمیته آموزش فدراسیون ووشو نیز در جمع نمایندگان حاضر در سمینار حضور داشت.
جمع بندی نتایج سمینار به شرح ذیل است:
1. ایجاد سیستم درجه بندی (دان ووشو) در تمام کشورها اجباری می گردد.
2. تا سال 2012 تمام سبکهای در دستور کار (129سبک) دارای موارد فنی و آزمون خاص خود خواهند شد که تاکنون موارد فنی سبکهای چانگ چوان، نان چوان، تای چی چوان و ساندا انجام شده است.
3. در فدراسیون جهانی کمیته جداگانه ای تحت عنوان کمیته (WGS) (سیستم درجات فنی جهانی) تشکیل می شود.
4. مربیان داخلی و یا بین المللی پس از تصویب طرح نهایی می باید حداقل دارای دان 4 باشند.
5. داوران داخلی و بین المللی نیز می باید حداقل دارای دان 5 باشند.
6. اعطاء درجات فنی زیر دان یک دارای 3 سطح فنی خواهند بود که تحت عنوان جی (ji) در زبان چینی نامیده می شوند و کشورهای مختلف می توانند درون هر یک از این 3 سطح با توجه به معیارهای خود در مراحل پایه ای هر سبک آنها را به چند شالبند رنگی یا مچ بند یا بازوبند رنگی و یا حتی دیگر علائم مورد نظر خود مشخص نمایند.
7. اعطاء درجات فنی دان یک تا 3 در اختیار فدراسیون های کشور های عضو خواهد بود که البته با توجه به پیشنهاد محمدرضا پور غلامی موضوع بررسی واگذاری اعطاء درجات فنی تا دان 5 به کشورهای که دارای اساتید فنی و دارنده درجات بالا در ووشو همانند ایران می باشند، قرار شد بررسی و احتمال در جلسه هیات رئیسه فدراسیون جهانی جهت تصویب نهایی مطرح گردد.
8. درجات دان 4 تا دان 6 در اختیار فدراسیونهای قاره ای قرار می گیرد که البته چنانچه پیشنهاد ایران مصوب گردد تا دان 5 در اختیار برخی از کشورها می گردد.
9. درجات دان 7 تا دان 9 (آخرین دان) در اختیار فدراسیون جهانی می باشند.
10. حداقل سن برای دریافت دان یک 11 سال، دان هفت 45 سال، دان هشت 52 سال و دان نه(60) سال خواهد بود.


كنگره آسيايي فدراسيون ووشو 20 آبان‌ماه برگزار مي‌شود

كنگره و انتخابات اتحاديه ووشو آسيا 20 آبان‌ماه در حاشيه شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي گوانگجو برگزار مي‌شود.

مهدي علي نژاد عضو هيات رئيسه جهان و آسيا از كانديداهاي احراز پست نايب رئيسي است و مهرداد شيرازي و محمدرضا پورغلامي براي گرفتن پست هايي در كميته سنتي و فني نامزد شده اند.
هيات رئيسه آسيا با حضور علي نژاد صبح روز 20‌‌ آبان ماه جلسه خواهد داشت تا تصميمات لازم براي انتخابات در آنجا گرفته شود.
عصر همان روز انتخابات رئيس، نواب رئيس و اعضاي كميته هاي مختلف صورت مي گيرد.
مهدي علي نژاد چهارشنبه هفته بعد راهي گوانگجو مي شود.
قرعه كشي و وزن كشي مسابقات ووشو 21 آبان ماه انجام خواهد شد.

علي‌نژاد براي نايب رئيسي ووشو آسيا كانديدا مي‌شود

مهدي علي نژاد كه 3 سال است در هيات رئيسه اتحاديه آسيا عضويت دارد، مي خواهد امسال در يك پست بالاتر كانديدا شود.
علاقمندان تا 8 مهرماه(آخر سپتامبر) فرصت دارند تا براي حضور در انتخابات پست هاي مختلف اتحاديه ووشو آسيا ثبت نام كنند.
علاوه بر ثبت نام علي نژاد براي نايب رئيسي، قرار است محمدرضا پورغلامي كارشناس خبره ايران نيز كه در كميته فني آسيا عضويت دارد براي نايب رئيسي در اين بخش و مهرداد شيرازي رئيس كميته داوران ايران نيز براي عضويت در كميته سنتي نامزد شوند.
ووشو از جمله فدراسيون هايي است كه حضور فعالي در بخش اجرايي فدراسيون هاي آسيايي و جهاني دارد.
با توجه به پيشرفت فني و ديپلماسي مناسب علي نژاد، شانس زيادي براي گرفتن اين پست ها در آسيا خواهيم داشت.
انتخابات اتحاديه ووشو آسيا در حاشيه بازي هاي گوانگجو صورت مي گيرد.

جكي چان: ووشو بايد در بازي‌هاي المپيك رسميت پيدا كند

«جكي چان»، بازيگر رزمي‌كار هنگ‌كنگي از مقامات مسابقات جهاني المپيك خواست تا ورزش كونگفو را نيز را جزء بخش رسمي اين رقابت‌ها قرار دهند.

به نقل از خبرگزاري فرانسه، «جكي جان» از مقامات مسابقات جهاني المپيك خواست تا ورزش ووشو (كونگ‌فوي چيني) را به عنوان يكي از ورزش‌هاي رسمي اين رقابت‌ها قبول كنند.
اين بازيگر هنگ‌كنگي هاليوود گفت: من به‌شدت به ورزش ووشو علاقمندم و مشتاقانه منتظرم تا آن را در بازي‌هاي آينده المپيك ببينم.
چان كه تاكنون در فيلم‌هاي زيادي، مهارت‌ هنرهاي رزمي خود را نمايش داده است، ورزش ووشو را از كودكي آغاز كرده و به گفته خود او، هنوز به طور روزانه اين ورزش را تمرين مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، كميته بين‌المللي المپيك، ووشو را به عنوان يك ورزش مي‌شناسد ولي هنوز آن را در بازي‌هاي رسمي المپيك نپذيرفته است، اين درحالي است كه ديگر هنرهاي رزمي آسيايي همچون جوودو و تكواندو هم‌اكنون جزء اين رقابت‌هاست.

همسان‌سازي بين‌المللي درجات فني ووشو با همكاري پورغلامي

كارشناس خبره فدراسيون ووشو ايران در همسازي بين‌المللي درجات فني ووشو با فدراسيون جهاني همكاري مي‌كند.

 ريموند اسميت نايب رئيس فدراسيون جهاني ووشو در راستاي همسان‌سازي درجات فني مشغول به تكميل و ارتقا درجات اين رشته به صورت بين‌المللي است تا در كليه كشورها يكسان شود.
در اين راستا محمد پورغلامي عضو كميته فني آسيا، ناظر كميته ملي المپيك و كارشناس خبره ووشو ايران با توجه به تجربيات بين المللي و فني خود در اين پروژه همكاري خواهد داشت.
همچنين پورفسور كانگ رئيس گروه آزمون هاي درجات فني ووشو در چين كه مسئوليت برگزاري اين دوره ها را در كشورهاي مختلف نيز برعهده دارد بر پيشبرد طرح همسان سازي درجات بين المللي فني ووشو نظارت دارد.
موارد فني مورد نظر در اجراي اين طرح در حاشيه نخستين المپيك هنرهاي رزمي جهان در پكن بررسي مي شود و در صورت موافقت فدراسيون جهاني و كميته بين المللي المپيك سمينار همسان سازي درجات فني در ماه هاي آينده به ميزباني آنتاليا تركه برگزار مي شود.

سرپرست فدراسيون ووشو ايران به المپيك هنرهاي رزمي دعوت شد

تشكيلات جهاني با ارسال دعوت نامه رسمي از سرپرست فدراسيون ووشو ايران دعوت به عمل آورده تا در اين دوره از رقابت ها كه شهريورماه براي اولين بار در چين برگزار مي شود، شركت كند.
علي نژاد هدايت ووشو غرب آسيا را برعهده دارد و عضو هيات رئيسه فدراسيون جهاني و آسيايي نيز هست.
رقابت هاي ووشو المپيك هنرهاي رزمي طي روزهاي 6 و 7 شهريور در شهر پكن پايتخت چين برگزار مي شود و تيم ملي كه خود را براي بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو آماده مي كند، در اين مسابقات شركت مي كند.
حسين حضرتي به عنوان داور تالو و محمدرضا پورغلامي به عنوان داور ساندا به عنوان نماينده هاي داوري ايران در اين رقابت ها قضاوت خواهند كرد.

اوجاقي به عضويت کميته ورزشکاران فدراسيون جهاني ووشو درآمد

جلسه هيات رييسه فدراسيون جهاني ووشو ديشب در تورنتو کانادا محل بر گزاري رقابت هاي ووشو قهرماني جهان بر گزار شد و حسين اوجاقي سانشو کار تيم ملي ووشو ايران به عضويت کميته ورزشکاران فدراسيون جهاني درآمد . 
به نقل از فدر اسيون ووشو در اين نشست که با حضور يوزاي چينگ رييس فدراسيون جهاني ووشو و نايب رييس کميته بين المللي المپيک ،وانگ شيائولين دبير کل و همچنين مهدي علي نژاد رييس فدراسيون ووشوي ايران و غرب آسيا و عضو هيات رييسه فدراسيون جهاني و آسيايي ووشو و ديگر اعضا برگزار شد عضويت حسين اوجاقي سر گروه تيم ملي ووشوي ايران درکميته ورزشکاران فدراسيون جهاني به مدت چهار سال تصويب شد .
کميته ورزشکاران به در خواست کميته بين المللي المپيک و براي نخستين بار در فدراسيون جهاني ووشو (IWUF ) تاسيس شد که از هر قاره يک عضو براي آن انتخاب شد که عبارتند از : وانگ ار پينگ از چين به عنوان رييس، خانم داريا تاراسوا از روسيه به عنوان نايب رييس ، حسين اوجاقي به عنوان نماينده قاره آسيا ،آندري کوال از اوکراين به عنوان نماينده قاره اروپا و عصام برهومي از تونس به عنوان نماينده قاره آفريقا که البته هيات رييسه در انتخاب نماينده هاي 2 قاره آمريکا و اقيانوسيه به جمع بندي نرسيد و مقرر شد که در جلسه بعدي در سال اينده معرفي و انتخاب شوند.
از ديگر مصوبات مهم اين نشست 8 ساعته مي توان از اصلاح اساسنامه فدراسيون جهاني ، برنامه ريزي توسعه ووشو از سال 2010 تا سال 2020 ، گزارش مالي پاترک از بلژيک به عنوان خزانه دار فدراسيون جهاني ، گزارش عملکرد يک ساله وانگ شيائو لين به عنوان دبيرکل فدراسيون جهاني ، انتخاب شهر ازمير ترکيه به عنوان ميزبان يازدهمين دوره رقابتهاي جهاني ووشو در سال 2011 ، برگزاري چهارمين دوره رقابتهاي ووشوي سنتي جهان در شهر شيان در سال 2011، برگزاري مجدد جام جهاني سانشو در سال 2010 در چين، اضافه شدن 17 کشور ديگر در فدراسيون جهاني ووشو از جمله کويت که با رايزني فدراسيون ايران حاصل شد تا جمع اعضاي اين فدراسيون به 139 کشور برسد نام برد .
همچنين با توجه به اينکه مسابقات بازيهاي هنرهاي رزمي جهان که به بازيهاي ورزشهاي مبارزه اي تغيير نام يافته است قرار است سال آينده در چين برگزار شود و دهمين دوره رقابتهاي جهاني ووشو به عنوان کسب سهميه ورود به اين مسابقات تلقي مي شود که 4 نفر اول سه وزن 56- ،70- و -85 مردان ، 4 نفر اول دو وزن 52- و 60- زنان ، 4 نفر اول هشت فرم تالو مردان متشکل از فرمهاي چانگ چوان – مجموع فرمهاي نن دائو و نن گون- مجموع فرمهاي دائو شو و گون شو و مجموع فرمهاي تاي چي چوان و تاي چي جين و بالاخره 4 نفر اول هشت فرم تالو بانوان متشکل از فرمهاي چانگ چوان - مجموع فرمهاي تاي چي چوان و تاي چي جين- مجموع فرمهاي جين شو و چيانگ شو و مجموع فرمهاي نان چوان نن دائو جواز حضور در بازيهاي ورزشهاي مبارزه اي را کسب خواهند کرد.
در پايان اين نشست هم مقرر شد که جلسه بعدي هيات رييسه جهاني در آگوست سال 2010 (خرداد 1389) در کشور مالزي و قبل از مسابقات جوانان جهان سنگاپور برگزار شود.

اساسنامه فدراسيون جهاني در جلسه هيات رئيسه اصلاح مي‌شود

هيات رئيسه فدراسيون جهاني ووشو جمعه هفته جاري با حضور مهدي علي‌نژاد از ايران تشكيل جلسه مي‌دهد تا به اصلاح اساسنامه بپردازد.

اصلاح اساسنامه فدراسيون جهاني از مباحث اصلي اين نشست خواهد بود.
به پيشنهاد ايران افزايش تعداد اعضاي كميته فني نيز در اين جلسه مطرح مي شود تا در صورت موافقت امكان حضور محمدرضا پورغلامي، كارشناس خبره ايران و عضو سابق هيات رئيسه جهان در اين كميته فراهم شود.
تشكيل كميته ورزشكاران به دستور كميته بين المللي المپيك، تعيين ميزبان مسابقات جهاني در سال 2011 و جام جهاني در سال 2010 از ديگر موضوعاتي است كه از سوي هيات رئيسه بررسي خواهد شد.
كميته بين المللي المپيك تشكيل كميته ورزشكاران را با 5 عضو، يك رئيس و يك نايب رئيس از فدراسيون جهاني ووشو خواستار شده است.
علاوه بر اين مسائل قوانين جديد ضد دوپينگ با توافق وادا و فدراسيون جهاني بايد به تصويب اعضاي هيات رئيسه برسد.
قرار است خزانه دار جهان نيز در جلسه هيات رئيسه، گزارش مالي سال 2009 را ارائه دهد.
اين نشست از ساعت 9 صبح تا 18 عصر روز جمعه در هتل ماريوس تورنتو تشكيل مي شود.

فدراسيون جهاني ووشو از مهدي علي نژاد دعوت كرد

فدراسيون جهاني ووشو مهدي علي نژاد را براي شركت در جلسه هيات رئيسه رسماً دعوت كرد.

اين جلسه اول آبان در حاشيه مسابقات جهاني در كانادا برگزار مي شود و هدف اصلي آن اصلاح اساسنامه فدراسيون جهاني است.
اهميت اين مسئله به قدري است كه 8 ساعت به آن تخصيص داده شده است.
يك روز بعد، كنگره جهاني ووشو برگزار مي شود كه در جريان آن مراسم انتخابات كميته ورزشكاران انجام خواهد شد كه حسين اوجاقي از كانديداهاي آن است.
صلاحديت نامزدها ابتدا در جلسه هيات رئيسه بايد تاييد شود.
مهدي علي نژاد رئيس ايران و عضو هيات رئيسه جهان نيز در نامه اي رسماً به اين جلسات دعوت شد.

به دلیل انصراف فیلی پین؛ تاریخ و میزبان رقابتهای ووشوی جوانان آسیا تغییر خواهد کرد

تاریخ و میزبان پنجمین دوره رقابتهای ووشوی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا به دلیل انصراف کشور فیلی پین تغییر خواهد کرد . به گزارش ووشو نیوز، فدراسیون ووشوی فیلی پین طی درخواستی از فدراسیون ووشوی آسیا (WFA) انصراف خود از میزبانی پنجمین دوره رقابتهای ووشوی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا را به دلیل مشکلات داخلی این کشور اعلام نمود، که به دنبال آن فدراسیون ووشوی آسیا با پذیرفتن این مسئله، کشورهای عضو قاره کهن را در جریان انصراف فیلی پین قرار داد و اعلام نمود که تاریخ و میزبان جدید این مسابقات را به زودی معرفی خواهد کرد . پنجمین دوره رقابتهای ووشوی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا قرار بود از تاریخ 6 خرداد سال 88 در شهر مانیل پایتخت فیلی پین آغاز شود که بدین ترتیب زمان و مکان جدید برگزاری این رقابتها تغییر کرد . گفتنی است که تیم ملی پایه کشورمان در چهارمین دوره این مسابقات که در کره جنوبی برگزار شد در بخش سانشو به مقام چهارم تیمی دست یافت .