علی‌نژاد: مدیریت خوبی نداشتند و تغییر کردند/ دیوانی ادامه دهد پیگیری قضایی می‌کنیم

علیرضا خسروی در احکامی جداگانه، تغییراتی را در کمیته تای چی چوان صورت داد و هدیه تهرانی را به عنوان نایب رئیس بانوان منصوب کرد. شکوفه دیوانی در تماس با خبرنگار فارس مدعی شد که این تغییرات بدون اجازه وزارت ورزش و وی که نایب رئیس این سبک است صورت گرفته و کار غیر قانونی است. دیوانی مدعی شد که به هیچ عنوان کسی دیگر به غیر او نمی‌تواند صاحب این سبک باشد.

مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی  در واکنش به انتقاد‌های شکوفه دیوانی، اظهار داشت: سبک برای کسی نیست بلکه برای کمیته و متعلق به فدراسیون است. مسئولیت سبک امروز برعهده کسی است و فردا ممکن است برعهده فرد دیگری باشد. اینها متاسفانه خبر ندارند که شورای ساماندهی سبک‌ها آمده است. اصلا ساختار سبک‌ها عوض شده است.

ادامه نوشته

دیوانی: حکم هدیه تهرانی رسمیت ندارد/ فدراسیون ووشو از عنوان هنری او سواستفاده کرد

علیرضا خسروی در احکامی جداگانه، تغییراتی را در کمیته تای چی چوان صورت داد. هدیه تهرانی به عنوان نایب رئیس بانوان در این سبک منصوب شد، اما شکوفه دیوانی با تماس با ما مدعی شد که وی همچنان نایب رئیس این سبک در بخش بانوان است.

شکوفه دیوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی  در انتقاد به منصوب شدن هدیه تهرانی به عنوان نایب رئیس سبک تای‌چی‌چوان،اظهار داشت: متاسفانه طی یکی دو روز گذشته از انتصاب هدیه تهرانی به عنوان نایب رئیس سبک تای‌چی چوان با خبر شدم که خیلی برایم جای تعجب داشت. مهدی علی‌نژاد تا به حال یک قدم برای تای‌چی برنداشته و حالا دست به تغییرات در این سبک زده است. من به هیچ عنوان اهل تقلب نیستم و همیشه حق را به بازیکنانی که از جنوبی‌ترین منطقه ایران برای حضور در مسابقات آمده‌اند داده‌ام. من نمی‌توانم به بازیکنان بگویم تو تکنیک خوبی داری اما برو کنار و آن کسی که مورد نظر علی‌نژاد است بیاید داخل تیم.

وی افزود: رئیس فدراسیون ووشو همیشه یک نفر را مامور می‌کرد که در مسابقات بتواند نظرات خودش را اعمال کند و افرادی که او می‌خواهد را انتخاب کنند. این قصه‌ها همین‌طور ادامه داشت تا اینکه ناچار شدم چند بار به او تذکر دهم، اما او در جواب به من  می‌گفت که این تصمیمات رسم است. البته بنده به او جواب دادم اگر اعمال نظر کردن رسم است پس چرا بیت‌المال را خرج می‌کنید و بچه‌های طفل معصوم را در بدترین شرایط به مسابقه می‌برید. به علی‌نژاد گفتم بیایید همان تعداد را درخواست کنید و فراخوان بدهید و بچه‌ها را به تیم دعوت کنید.

نایب رئیس سابق بانوان سبک تای‌چی‌چوان گفت: من به عنوان یک پیشکسوت سال‌ها برای این رشته زحمت کشیده‌ام، اما ایشان به عنوان یک جوان آمده‌ و در فدراسیون نشسته و گوش به حرف ما نمی‌دهد. حتی به تذکرات داداشی نیز گوش نمی‌داد و حرمت‌شکنی می‌کرد. اصلا حرمت‌شکنی در ووشو را او باب کرده است.

وی با اشاره به اینکه یک سال است به خاطر رفتار‌هایی که علی‌نژاد با آنها کرده کار نمی‌کند، گفت: یک سال و نیم پیش مسابقات تای‌چی‌چوان را با اجازه فدراسیون برگزار کردیم، اما ایشان احکام را امضا نکردند. من نایب رئیس سبک تای‌چی‌چوان هستم و حق امضا از سوی داداشی دارم، اما با این حقی که من دارم او حکم‌های ما را امضا نکرد و بعد از چند ماه حکم‌ها را داد. با اینکه ما پول حکم‌ها را به حساب فدراسیون پرداخت کرده بودیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایشان همیشه با سبک تای‌چی‌چوان ممانعت کرده و حالا یک شبه خسروی که یکی از شاگردان رده پایین استاد داداشی است را به عنوان سرپرست معرفی کرده است. من یک سوال دارم آقای خسروی شما در تای‌چی‌چوان چه چیزی بلد هستی؟

دیوانی با بیان اینکه بدون هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان خانم هدیه تهرانی به عنوان نایب رئیس این سبک معرفی شده است گفت: تهرانی شاگرد من بوده و حتی اینکه اعلام کرده‌اند او در چین و لندن کار کرده است اصلا صحت ندارد. این حرف‌ها نمی‌دانم از کجا آمده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: افراد وزینی مثل استاد داداشی که صاحب سبک تای‌چی‌چوان در ایران هستند به خاطر رفتار‌های علی نژاد این رشته را کنار گذاشته اند و حالا آنها کار غیرقانونی انجام داده‌اند و از عنوان هنری این بازیگر سوءاستفاده کرده‌اند. این رفتار‌ها یعنی چه؟ پس اخلاقیت، معرفت، کسوت کجا رفته است؟ ایشان همه چیز را از بین برده‌اند.

نایب رئیس سابق سبک تای‌چی‌چوان گفت: من نایب رئیس سبک تای‌چی‌چوان کشور هستم و هیچ حکمی به کسی داده نشده است. بدون هماهنگی وزارت ورزش این شلوغ‌کاری را در رسانه‌ها مطرح کردند و از عنوان هنری خانم تهرانی به نفع خود استفاده کردند.

اجاقی: فعلا زود است هدایت تیم ملی ووشو را به مربیان ایرانی بسپاریم

 

حسین اجاقی در گفت‌وگو با خبرنگاران ورزشی اظهار داشت: مدتی است مسئولان فدراسیون ووشو برای حضور مربیان چینی در ایران به دنبال رایزنی هستند. البته قرار است در تمام رده‌های سنی مردان و بانوان در بخش تالو و ساندا هدایت تیم ملی برعهده مربیان چینی سپرده شود.

وی افزود: با مسئولان فدراسیون ووشو چین به توافق رسید‌ه‌ایم و قرار است مربیان چینی در بخش بانوان برای هدایت تیم ملی ایران سر وقت در اردو‌ها حضور داشته باشند. البته در حال حاضر در تلاش هستیم تا در بخش مردان نیز هر چه زودتر به توافق برسیم تا آنها نیز به موقع در اردو‌های تیم ملی حضور داشته باشند.

اجاقی در ادامه گفت: بهترین مربیانی که در حال حاضر در دنیا وجود دارند مربیان چینی هستند. در واقع همان طور که کره ‌مهد تکواندو است، چین نیز مهد ووشوی دنیاست و به همین دلیل برای پیشرفت ووشوی ایران باید از مربیان چینی استفاده ‌کنیم. 

مدیر فنی تیم ملی ووشو اظهار داشت: در بخش تالو تمام کار‌های مربی چینی انجام شده و تنها کارهای اداری خروج وی از چین باقی مانده است و تا آنجا که ما اطلاع داریم تا چند روز آینده تمام کارهای اداری حضور مربی تالو در ایران انجام می‌شود، ‌اما در بخش ساندا هنوز به طور قاطع مشخص نشده که آیا باز هم با همان "وی ان دونگ" به توافق می‌رسیم یا خیر!

اجاقی در پاسخ به این سئوال که چرا هدایت تیم ملی برعهده مربیان ایرانی سپرده نمی‌شود، اظهار داشت: تیم ملی ووشوی ایران در این چند سال موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده‌ و به همین دلیل مسئولان فدراسیون تمایل دارند هدایت تیم ملی برعهده مربیان چینی یاشد. البته ما در ایران مربیان خوبی داریم، اما باید تا سال 2014 از مربیان خارجی استفاده کنیم و در این مدت بهترین فرصت را داریم تا از علم آنها در پیشرفت این رشته در ایران بهره‌مند شویم و در آینده هدایت تیم ملی را برعهده بگیریم.

"خدیجه آزادپور" به عنوان برترین ورزشكار زن ایران در سال 2011 انتخاب شد

انجمن ورزشی نویسان ایران با اختصاص بیشترین آراء، خدیجه آزادپور را در بین ورزشكاران زن به عنوان برترین ورزشكار ایران در سال 2011 انتخاب كرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، انجمن خبرنگاران و عكاسان ورزشی ایران، در این نظرسنجی كه براساس فراخوان انجمن جهانی ورزشی نویسان(ایپز) و به منظور انتخاب برترین های ورزش كشورهای جهان انجام شد، "آزادپور" دارنده تنها مدال طلای کاروان ورزش ایران در بازیهای آسیایی گوانگجو و قهرمان جهان در سال 2009 را به عنوان بهترین ورزشکار زن ایران در سال 2011 انتخاب و معرفی کرد.

نتایج این نظرسنجی از سوی انجمن ورزشی نویسان ایران به منظور درج در سایت و مجله انجمن جهانی ورزشی نویسان به دبیرخانه ایپز ارسال شد.

جعفری: یک درصد هم احتمال ندارد که تیم ووشوی نفت قهرمان نشود

محمدرضا جعفری در گفت‌وگو ‌با خبرنگار ورزشی خبرگزاری ها اظهار داشت: خوشحالم هفته آخر دور رفت رقابت های لیگ برتر ووشو با قهرمانی تیم نفت به پایان رسید. در این رقابت‌ها ابتدا به مصاف تیم بسیج مقاومت زنجان رفتیم، تیمی که نایب قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه خود دارد و با تلاش ووشو کاران تیم نفت توانستیم حریفان را شکست دهیم.

وی افزود: در بازی دوم به مصاف تیم تاکسیرانی آمل رفتیم که برای اولین بار است در لیگ برتر حضور دارد اما این تیم نفرات جوان و با انگیز‌ه‌ای دارد که در طول مسابقات تلاش فراوانی می‌کردند تا نتایج خوبی را کسب کنند.

سرمربی تیم نفت در ادامه گفت: در کل از عملکرد ووشو کاران تیم نفت در دور رفت لیگ برتر راضی هستم. امیدوارم با همین روند امسال نیز بتوانیم عنوان قهرمانی را از آن تیم خودمان کنیم.

جعفری در مورد شرایط تیم نفت اظهار داشت: تیم ما چند سال پیاپی عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است و امسال هم قوانین جدید باعث شد تا ملی پوشان در تیم‌های مختلف حضور داشته باشند و با این کار تمام تیم‌ها مدعی قهرمانی در لیگ برتر هستند اما باز هم با نفرات جوانی که ما داریم به دنبال کسب عنوان قهرمانی هستیم و یک درصد هم احتمال ندارد که تیم نفت قهرمان نشود.

سرمربی تیم ملی کشورمان خاطر نشان کرد: تیم نفت از نفرات جوانی تشکیل شده است و کار کردن با ووشوکارانی که نسبت به ملی پوشان تیم ملی از تجربه‌های کمتری برخوردار هستند نیاز به زمان کافی دارد و امیدوارم که در این چند هفته با تمریناتی که با آنها داریم بتوانیم در فینال تیم پرشین را شکست دهیم و کاپ قهرمانی را به دست‌ آوریم.

کاظم دورایران : افتخار آفرینی ووشو کاران حاصل تلاش دسته جمعی کادر فدراسیون است

پیشکسوت و پایه گذار ووشو استان یزد نائب قهرمانی تیم ملی ووشو در مسابقات جام جهانی را به بازیکنان ،کادر فنی و رئیس فدراسیون تبریک گفت.

دورایران خاطرنشان کرد:این مقام حاصل تلاش شبانه روزی کادر فدراسیون ووشو می باشد و امیدوارم شاهد تکرار این قهرمانی ها بویژه در تالو باشیم

رئیس هیئت انجمن های ورزشی یزد گفت: کسب کرسی در فدراسیون جهانی که با تلاش مستمر رئیس محترم فدراسیون آقای دکتر علی نژاد صورت پذیرفت آغاز حرکتی و نقطه عطفی برای پیشرفت ووشو ایران و غرب آسیا می باشد.

 

جعفری: نگاه‌ها به ووشوی ایران تغییر کرده/یک طلای بیشتر یک گام رو به جلوست

مربی تیم ملی ساندای مردان ایران گفت: با کسب نایب قهرمانی جهان، نگاه ها به ایران کاملاً تغییر کرده و این مسئله را در ترکیه به وضوح دیدیم.

محمدرضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار اعزامی به ترکیه اظهار داشت: قبلاً وقتی چین بازی داشت تمام سالن حریف مقابل را تشویق می کردند، اکنون چنین حالتی نسبت به ایران هم پیش آمده و این نشان از قدرت تیم ما دارد. در ترکیه این مسئله را بیشتر دیدیم.

وی که از سال 2007 سرمربی و مربی تیم ملی در مسابقات جهانی بوده است، تصریح کرد: چه زمانی که خودم مبارزه می کردم و چه حالا که مربی هستم به خوبی پیشرفت ووشوی دنیا را درک کرده ام، همانطور که تجربه تیم ها بیشتر شده است، من هم به عنوان یک مربی بیشتر از قبل تجربه کسب کرده ام.

جعفری یادآور شد: تیم ایران امسال جوان اما با تجربه بود، اینکه توانستیم یک مدال طلا بیشتر از قبل کسب کنیم یعنی یک گام رو به جلو.

وی در آنالیز عملکرد اعضای تیم ملی مردان گفت: امیر فضلی و علی یوسفی که حذف شدند از نظر فنی و بدنی خیلی خوب بودند اما به خودباوری لازم نرسیده بودند؛ آنها برای اولین بار به مسابقات جهانی اعزام می شدند.

مربی تیم ملی افزود: من از امیر فضلی راضی هستم، او مقابل مسلم نمره قبولی گرفت اما اشتباهاتی داشت که باید رفع شود؛ اما علی یوسفی یک دهم توانایی خود را نیز نشان نداد. او باید در مسابقات قهرمانی کشور دوباره شرکت کند تا به عضویت تیم ملی درآید.

جعفری درباره عملکرد آقایی که برنز گرفت، گفت: او برای مبارزه مرحله نیمه نهایی خیلی گرم کرده بود، چون بازی ها پشت سر هم و فشرده بود نتوانستیم این مسئله را به دقت زیر نظر داشته باشیم وگرنه هیچ مشکلی در نوع تمرینات وجود نداشت.

مربی تیم ملی ارتباط بسیار نزدیک خود با اعضای تیم ملی و سرمربی چینی را در کنار مدیریت بهینه مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون از رموز موفقیت تیم ملی ایران دانست.

موفقيت‌هاي كانادا و گوانگجو مسئوليت مربيان ووشو را 2برابر كرده است

مربي تيم ملي ووشو بزرگسالان گفت: با توجه به نتايجي كه تيم ملي ايران در مسابقات جهاني دوره گذشته و بازي‌هاي گوانگجو به دست آورد مسئوليت ما دوچندان شده است.

محمد رضا جعفري در گفت و گو با خبرنگاران خبرگزاري ها اظهار داشت: بعد از مسابقات انتخابي تيم ملي در هر وزن 2 نفر را نگه داشتيم تا در جريان اردوها به شكل دوره اي به مصاف هم بروند. آنها 3 بار با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت و كسي كه 2 پيروزي داشته باشد راهي تركيه مي شود.
وي ادامه داد: خوشبختانه ووشوكاران نسبت به قبل خيلي باتجربه تر شده اند و همگي با تمرين در اين مسابقات شركت كردند و برخي فقط از نظر آمادگي جسماني شرايط مناسبي نداشتند.
مربي تيم ملي با اشاره به وضعيت مناسب اعضاي تيم اعزامي به گوانگجو خاطرنشان ساخت: وقتي در بازي هاي آسيايي و مسابقات جهاني دوره گذشته توانستيم حتي بر چيني ها غلبه كرده و نايب قهرماني را كسب كنيم بايد اين بار با قدرت تر حركت كنيم.
وي تاكيد كرد: براي ايران در اين برهه از زمان حتي كسب قهرماني جهان در بخش ساندا نيز دور از دسترس نيست اما مشكل اينجاست كه ديگر كشورها از اين پس به ايران نيز همانند چين نگاه مي كنند و با تمام قوا مقابل ايران قرار خواهند گرفت.
وي افزود: به هر حال انگيزه ما براي كسب موفقيتي ديگر دو چندان شده است و با گذاشتن وقت بيشتر و طراحي برنامه هايي دقيق تر مي خواهيم اين روند را ادامه دهيم.خوشحالم كه دوباره در كنار "وي " كار مي كنم او خودش هم از اين همكاري خيلي خوشحال است و همين نزديكي در آماده سازي تيم مي تواند موثر باشد.

جعفري: چيني‌ها را در جام پارس هم شكست مي‌دهيم

سرمربي تيم ووشوي نفت گفت: در دوره گذشته جام پارس چيني‌ها را شكست داديم، اين بار هم آنها را مي‌بريم.

محمدرضا جعفري در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: فردا راهي كيش مي شويم و پنجشنبه در جام پارس قرعه كشي و وزن كشي داريم.
وي ادامه داد: تيم نفت از تيم هاي مطرح ايران است كه چند سالي در ليگ برتر قهرمان شده، انتظار مي رود كه در اين مسابقات نيز عملكرد بسيار خوبي داشته باشد.

سرمربي تيم نفت عنوان كرد: نفرات خود را از 56 تا 90 كيلوگرم به خوبي فيكس كرده و تمرينات مناسبي را پشت سر گذاشته ايم اما از باشگاه خواستيم اردويي را در تهران پيش از جام پارس ترتيب دهند كه موافقت نكرد.
جعفري افزود: آنها تا چند روز پيش مبالغ قرارداد ما را پرداخت نكرده بودند اما خوشبختانه 70 درصد از پول ها را دادند تا بچه ها انگيزه بيشتري در جام پارس داشته باشند.

وي درباره پيش بيني خود از سطح فني جام پارس امسال تصريح كرد: با توجه به موفقيت هاي اخير ووشو فكر مي كنم تيم ها با قدرت بيشتري گام به اين مسابقات بگذارند. ما براي قهرماني مي رويم ولي اگر هم اين اتفاق نيفتاد مهم نيست، آنچه اهميت دارد يك رقابت با سطح بسيار بالاست.
مربي تيم ملي افزود: در دوره هاي گذشته جام پارس، مسابقات جهاني و گوانگجو چيني ها را برده ايم، اين بار هم مي توانيم ببريم. از اين بابت نگراني وجود ندارد.
وي درباره مربيگري فرهاد فتحي در تيم نفت گفت: او حتي يك جلسه هم سر تمرين نيامده است و اصلاً مربي نفت نيست، نمي دانم چرا اين مسائل را مطرح مي كند.

جعفري درباره مربيگري خود در تيم ملي يادآور شد: صحبت ها در اين زمينه انجام و تاييد شده است. من "وي "(سرمربي چيني) را قبول دارم و خوشحالم كه كنارش كار خواهم كرد. او در گوانگجو چند بار با من تماس گرفت و از اينكه آنجا نبودم، ابراز ناراحتي كرد.
سرمربي نفت در پايان به فارس گفت: هنوز صندوق حمايت از ورزشكاران حقوق مرا كه يك سال و نيم است، قطع شده را نپرداخته و فقط به قهرمانان گوانگجو حقوق مي دهد.

اوجاقی:پتانسیل ووشو به نمایش گذاشته شد/ چهره‌های جدیدی معرفی شدند

حسین اوجاقی با بیان مطلب فوق گفت: استقبال خوبی از رقابتهای قهرمانی کشور شده بود. همه استان ها  با ترکیب کامل در این مسابقات شرکت کرده بوند و عنوان انتخابی تیم ملی هم باعث شده بود تا انگیزه شرکت کنندگان دو چندان شده و شاهد رقابت های جذاب و دیدنی باشیم.

وی ادامه داد: کادر فنی تیم ملی هم از نزدیک شاهد رقابتها بود. حضور برخی چهره های جوان و برخی چهره های قدیمی باعث شد  تا مسابقات از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد. نفراتی مانند صحرانشین و مینو بعد از یکی و دوسال دوری بازگشت خوبی داشتند و جوانانی مانند بختیاری هم به خوبی خود را به اردوی تیم ملی رسانند.

اوجاقی در مورد زمان حضور سرمربی چینی تیم ملی در ایران گفت: تا اردیبهشت ماه که لیگ ادامه دارد و همین نفرات در تمرینات تیم های باشگاه‌های و مسابقات حضور دارند، بعد از آن هم اردوی تیم ملی را برای حضور در مسابقات جهانی ترکیه آغاز خواهیم کرد. "وی ان دونگ" نیز در زمان شروع اردوها به ایران خواهد آمد.

مدیر فنی تیم ملی در پایان گفت: با پتانسیلی که در رقابتهای کشوری شاهد بودم توانایی کسب مدال و عنوان های بهتر از دوره قبل در رقابتهای جهانی دور از دسترس نیست، به شرط آنکه از آغاز اردوها طبق برنامه و با جدیت تلاش کنیم و یک تیم قدرتمند و آماده را راهی ترکیه کنیم.

تیم ملی ووشو در رقابتهای قهرمانی جهان که مهرماه آینده در ترکیه برگزار خواهد شد ، شرکت خواهد شد

علي‌نژاد: جامعه ووشو يك دست و يك دل برنامه‌ها را ادامه مي‌دهد

مهدي علي نژاد پس از ابقا در سمت رياست فدراسيون ووشو براي 4 سال ديگر گفت: كسب صددرصد آراي مجمع نشان دهنده اين است كه جامعه ووشو يك دست و يك دل مي‌خواهند كه برنامه 4 ساله گذشته ادامه داشته باشد.

رييس فدراسيون ووشو در گفتگو با خبرنگاران، با بيان اينكه انتخابات با شور و نشاط برگزار شد، تصريح كرد: خوشحالم كه بعد از 4 سال راي صددرصدي آوردم. اين راي مسوليت من را سنگين‌تر مي‌كند. چرا كه توقع جامعه ووشو بالاتر رفته است. اميدوارم از اين پس بيش از قبل موفقيت كسب كنيم.

وي در واكنش به انتقاد يكي از كانديداها مبني بر اينكه درست است كه ووشو در كوتاه مدت موفق بوده است ولي در بلندمدت ضربه خواهد خورد، اظهار كرد: من چيز خاصي نشنيدم، نمي‌دانم كه ايشان به چه دليلي اعتقاد دارند كه برنامه‌هاي ما در كوتاه مدت جواب مي‌دهد. ادعا كردن كاري ندارد. قبل از مسابقات جهاني كانادا خيلي‌ها مي‌گفتند كه ما نتيجه نمي‌گيريم. وقتي موفق شديم باز گفتند كه در بازيهاي آسيايي گوانگجو نتيجه نمي‌گيريم كه گرفتيم. اكنون هم مي‌گويند كه در آينده ضربه مي‌خوريم! ادعا كردن كار سختي نيست. بايد دلايل را بررسي كرد. اين حرف‌ها براي من جديد نيست و قبلا بارها شنيده‌ام، اگر نظر جامعه ووشو هم اين بود راي صددرصدي نمي‌آوردم.

علي نژاد درباره برنامه‌هاي آتي خود به ايسنا گفت: ما اين مسير را كه در چهار سال گذشته طي كرديم ادامه خواهيم داد. در حال حاضر براي بازيهاي آسيايي سال 2014 كره جنوبي برنامه‌ريزي مي‌كنيم و در حال شناسايي ورزشكاراني هستيم كه مي‌توانند در رشته‌هاي تالو و ساندا موفق باشند. ما كار روي رده‌هاي سني پايه را آغاز كرديم. من بعد از پايان مجمع انتخابات به بندرعباس آمدم تا در اولين دوره رقابت‌هاي دانش آموزي حضور داشته باشم. قطعا حضور ووشو در آموزش و پرورش فضاي جديدي را ايجاد مي‌كند كه به آينده ما كمك زيادي خواهد كرد.

وي از آغاز حركت علمي براي استعداديابي در ووشو خبر داد و يادآور شد: تا پايان سال شاخص‌هاي استعداديابي را به دست مي‌آوريم. تاكنون هيچ كشوري اين كار را انجام نداده است. با كمك آموزش و پرورش در استانها نيروهاي مستعد را شناسايي خواهيم كرد چرا كه به سنين پايه توجه زيادي داريم.

وي افزود: توجه به ليگ برتر بانوان و ايجاد زيرساختها در استانهاي مختلف از ديگر برنامه‌هاي من درطول 4 سال آينده خواهد بود.

رييس فدراسيون ووشو درباره احتمال تغيير در كادر فني تيم‌هاي ملي تالو و ساندا به ايسنا گفت: در كادر فني ساندا تغييري نخواهيم داشت و به مربيان چيني ادامه مي‌دهيم ولي در رشته تالو دو مربي جديد براي تيم‌هاي بانوان و مردان به ايران خواهند آمد.

علي نژاد در پايان از حمايت سازمان تربيت بدني از فدراسيون ووشو تشكر كرد و گفت: اگر ووشو موفقيتي كسب كرده به خاطر حمايت سازمان تربيت بدني بوده است. با تداوم حمايت‌ها مي‌توانيم بيشتر مردم را شاد كنيم و رسالت خود را انجام دهيم. سازمان تربيت بدني از فرد حمايت نمي‌كند بلكه حمايت از فدراسيون ووشو به دليل برنامه‌هاي موفق آن است.

رئیس هیات ووشوی استان البرز: مسابقات ووشوی قهرمانی کشور را با بهترین شرایط برگزار خواهیم کرد

رئیس هیات ووشوی استان البرز با اشاره به میزبانی این استان برای برگزاری رقابتهای قهرمانی کشورگفت: خوشبختانه با همکاری و مساعدتهای فدراسیون ووشو، استان البرز میزبان 1300 ووشوکار از سراسر کشور خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، "اسماعیل سایه افکن" در این باره اظهار داشت: با وجود اعلام آمادگی همه تیمها در مجموع 700 ووشوکار مرد و 600 ووشوکار زن برای حضور این پیکارها در استان البرز گرد هم خواهند آمد که با این حجم عظیم تعداد شرکت کننده طبق برنامه تمام امکانات لازم را برای برگزاری هر چه بهتر این پیکارها را در دستور کار قرار داده ایم.

وی ادامه داد: مسابقات ووشوی قهرمانی کشور (انتخابی مسابقات جهانی بزرگسالان ترکیه و آسیایی جوانان چین) خواهد بود و به همین دلیل از حساسیت بالایی برخوردار است که امیدوارم بتوانیم با تدابیری که برای برگزاری این رقابتها در نظر گرفته ایم، بتوانیم به خوبی مسابقات را در  4 رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان پوشش دهیم.

سایه افکن تصریح کرد: برای برگزاری مسابقات آقایان مجموعه ورزشی انقلاب کرج از 18 بهمن ماه لغایت 25 بهمن ماه میزبان ووشوکاران خواهد بود و برای بانوان ووشوکار نیز سالن و خوابگاه الزهراء "ماهدشت" واقع در کرج را تجهیز کرده ایم، ضمن اینکه برای 2 تیم آقایان و بانوان نیز 2  اکیپ مجزا و یک لیدر برای ساماندهی آنها مشخص کرده ایم تا هر تیم با کمک گرفتن از لیدر ها با مشکلی مواجه نشود.

رئیس هیات ووشوی استان البرز اضافه کرد: با توجه به حمایتهای دکتر علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو و مدیر کل تربیت بدنی این استان خوشبختانه در خصوص مسئله مالی برای برگزاری هرچه بهتر این پیکارها مساعدت های لازم با این هیات انجام شده است و با این شرایط امیداورم این مسابقات به بهترین نحو برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تنها یک سال است که ریاست این هیات را در دست گرفته است، تاکید کرد: خوشبختانه این استان از جوانان با انگیزه و پر استعدادی در این رشته برخوردار است و تاکنون توانسته ملی پوشان خوبی را برای جامعه ووشو تربیت کند، از جمله حمیدرضا قلی پور و شهاب ولی که با کسب عناوین با ارزش در رقابتهای آسیایی و جهانی باعث سربلندی این رشته در میادین بین المللی شدند و این افتخاری برای ما محسوب خواهد شد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه ووشو توانسته جایگاه اصلی خود را به خوبی پیدا کند و به جایگاهی برسد که کشورهای شرق آسیا که مهد این رشته ورزشی هستند در رقابتهای بین المللی خود را پایین تر از ایران ببینند و این افتخار بزرگی برای خانواده ووشو و جامعه ورزش کشورمان است.

سرمربي تيم ووشوي نفت: کار ما براي دفاع از عنوان قهرماني سخت تر شده است

سرمربي تيم صدرنشين هفته پنجم دور رفت و هفته اول دور برگشت رقابتهاي ليگ برتر ووشوي مردان گفت: با توجه به اينکه اين رقابتها به مرحله نيمه نهايي و فينال نزديکتر مي‌شود کار ما نيز براي تثبيت جايگاه خود در جدول رده بندي سخت تر شده است.

 محمدرضا جعفري در اين باره اظهار كرد: در حال حاضر تيمهاي نفت و مقاومت بسيج توانسته‌اند در گروه اول و دوم در صدر جدول قرار بگيرند و با توجه به حساسيتي که بين تيمهاي صدرنشين اين رقابتها شاهد هستيم فشردگي کار بيشتر شده است.

وي اضافه کرد: در هفته‌اي که گذشت مصاف با تيمهاي رعدآساي البرز و دبيري تبريز براي ما سخت نبود و تنها با يک باخت از مجموع 9 بازي که داشتيم در صدر ايستاديم و با اين روال قطعا تيم مقاومت حريف سرسختي براي تيم نفت در مرحله نيمه نهايي و فينال خواهد بود.

سرمربي تيم ووشوي نفت تاکيد کرد: تيمهاي نفت و مقاومت از تيمهاي مطرح اين رقابتها هستند و براي غلبه بر اين تيم برنامه هاي تمريني مدوني براي بازيکنان ووشوي نفت در نظر گرفته ايم و اميدوارم بتوانيم با اين برنامه باز هم قهرمان رقابتهاي ليگ باشيم.

جعفري تصريح کرد: البته براي حضور در صدر جدول هيچ تيمي را دست کم نخواهد گرفت چرا که تمام تيمها با وجود تمرينات مداومي که دارند پيشرفت خوبي از خود نشان داده اند و نبايد به سادگي از کنار اين تيمها گذشت.

وي اضافه کرد: همه تيمها رمز موفقيت ووشوکاران نفت را در حضور ملي پوشان اين رشته در اين رقابت‌ها مي بينند در حالي که اين تيم هنوز از ملي پوشان اصلي خود در اين رقابتها استفاده چنداني نکرده و تا با ارزيابي نفرات جوان، ولي با استعداد تيم يکدست و قدرتمندي را بسته ايم.

سرمربي تيم سانداي ووشوي نفت در خاتمه اظهار كرد: براي هر بازي تمامي بازيکنان حريف را آناليز خواهيم کرد و به اعتقاد من دست کم نگرفتن تمام تيمها حتي آنهايي که در قعر جدول هستند رمز موفقيت در رقابتهاي ليگ خواهد بود.

حضور ملي پوشان در ليگ ووشو انگيزه تيم‌ها را بالا برده است

سرمربي تيم تالوي دبيري تبريز در مورد رقابت‌هاي ليگ ووشو گفت: با توجه به اينکه تالو کاران دبيري تبريز براي اولين بار در رقابتهاي ليگ ووشو به روي تالوفيلد مي روند، خوشبختانه توانستند با کسب بهترين نتيجه در هفته سوم و چهارم به کار خود پايان دهند.

 "عليرضا بهرمن" در اين باره اظهار كرد: خوشبختانه در هفته سوم و چهارم اين پيکارها توانستيم از سد تيمهاي مسکن و شهرسازي کرمان عبورکنيم و با اين شرايط اميدوار هستيم به دور بعد صعود کنيم.

وي اضافه کرد: تيم دبيري تبريز براي اولين بار در رقابتهاي ليگ به ميدان مي رود و در صورت صعود به عنوان تيم دوم اين رقابتها با تيم اول گروه 2 که تيم مقاومت زنجان است، مبارزه خواهيم داشت و اميدواريم بتوانيم با غلبه براين تيم قدرتمند و با برنامه، فيناليست شويم.

بهرمن تاکيد کرد: مصاف با ملي پوشاني که در حال حاضر در تيمهاي رقيب به ميدان مي روند، انگيزه ووشو کاران ديگر تيمها را براي پيروزي و کسب يک نتيجه ايده آل دوچندان مي کند و به اعتقاد من شناسايي استعدادهاي برتر در رقابتهاي ليگ رقم خواهد خورد.

سرمربي تيم تالو دبيري تبريز در باره بازي هفته پنج و ششم اين رقابتها نيز يادآور شد: در هفته بعد رقابتهاي ليگ ووشو، تيم دبيري تبريز در دور رفت با تيم ووشو نفت که از ملي پوشان اين رشته بهره مي برد، پيکار خواهد داشت و قطعا کار دشواري را در اين هفته خواهيم داشت و با اين روال به نتيجه مساوي با اين تيم راضي هستيم.

بهرمن با اشاره به اينکه تيم دبيري تبريز در هفته اول دور برگشت اين رقابت‌ها با قرعه استراحت مواجه شده است اضافه کرد: به اعتقاد من امسال يکي از سالهاي اوج رشته تالو در رقابتهاي ليگ ووشو بود، چرا که تمام تيمها با يک رقابت سالم اما سازنده وارد اين مسابقات شدند و حضور آنها در کنار ملي پوشان اين رشته که عنوان دار رقابت‌هاي بين المللي هستند انگيزه کسب يک جايگاه بهتر را دوچندان کرده است.

وي در پايان با اظهار رضايت از بالا بودن سطح کمي و کيفي اين رقابتها افزود: مسئولان فدراسيون ووشو در جهت پيشبرد اين رشته از هيچ کمکي دريغ نکردند و اين رمز موفقيت تيم ملي ما در مصاف با بهترينهاي آسيا و جهان است.

ليگ برتر ووشو روز به روز ايده آل تر مي شود

سرپرست تيم ووشوي مقاومت زنجان که نايب قهرماني رقابتهاي ليگ ووشو را طي دو سال گذشته از آن خود کرده است با مثبت ارزيابي کردن چهارمين دوره اين پيکارها گفت: هر سال که پيش مي رود فدراسيون ووشو با برنامه هاي مدون و منطبق بر نظم توانسته اين رقابتها را به نسبت سالهاي گذشته بهتر برگزار کند و خوشبختانه اين دوره از اين رقابتها نيز از اين قضيه مستثني نيست.

"هادي موحدنيا" در اين مورد افزود: برگزاري رقابت‌هاي ليگ براي چهارمين دوره پياپي کمک شاياني در شناخت نفرات برتر اين رشته و داشتن يک تيم قوي براي زيربنايي کردن ووشو خواهد بود و با اين شرايط ما همچنان به موفقيت هاي ووشو در ميادين بين المللي اميدوار هستيم.

وي اضافه کرد: رقابت‌هاي ليگ شاهراه اصلي براي انتخاب پديده هاي اين رشته است، ضمن اينکه حضور دو تيم ديگر در اين پيکارها سطح کمي و کيفي را بالاتر برد و باعث شد تا نفرات بيشتر در اين رقابتها به ميدان بروند و فشردگي و حساسيت هاي بازي ها را دوچندان کنند و اين جاي اميدواري دارد.

موحدنيا با اشاره به نايب قهرماني اين تيم در طول 2 دوره گذشته تاکيد کرد: امسال اين تيم براي قهرماني و حضور در جايگاه اول اين پيکارها برنامه ريزي کرده است و قطعا با برنامه هايي که در دستور کار قرار داده ايم قهرماني را از تيم نفت خواهيم گرفت.

ادامه نوشته

علي‌نژاد: از روز اول رياستم در ووشو، نگاهم به گوانگجو بود

سرپرست فدراسيون ووشو گفت: با قدرت به كارم در فدراسيون ادامه مي‌دهم و در مجمع انتخابات رياست شركت خواهم كرد.

تيم ملي ووشو ايران در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگجو عملكرد كم نظيري داشت و توانست ركوردهاي متعددي را به نام خود ثبت كند تا تداوم حضور مهدي علي‌نژاد در راس اين فدراسيون بيش از پيش قوت بگيرد.
خبرنگار فارس درباره علل اين توفيق با علي نژاد گفت و گويي را ترتيب داده است كه در پي مي آيد:

*با موفقيت در بازي هاي گوانگجو به نظر مي رسد كه ادامه حضورتان در فدراسيون ووشو قطعي باشد.
من در انتخابات شركت مي كنم و اگر دوباره برگزيده شوم با قدرت به فعاليتم در فدراسيون ادامه خواهم داد.هنوز زمان برگزاري مجمع مشخص نشده است؛ اما بعد فراغ از بازي هاي گوانگجو سازمان، آن را تعيين مي كند.

ادامه نوشته

ووشوكاران كرماني 3 مدال طلا و نقره كسب كردند

رئيس هيئت ووشوي شهرستان كرمان گفت: با پايان يافتن مسابقات قهرماني ووشوي كشور، كرماني‌ها در اين مسابقات با كسب دو مدال طلا و يك مدال نقره خوش درخشيدند.

حسين سام‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در كرمان با اشاره با اتمام مسابقات قهرماني ووشو كشور در گروه مردان و زنان اظهار داشت:‌ مسابقات ووشوي قهرماني كشور به ميزباني تهران و سمنان در دو بخش آقايان و بانوان‌ برگزار شد و ووشو‌كاران كرماني در بخش تالو‌ فرم استاندارد و در بخش ساندا به دو مدال طلا و يك مدال نقره دست پيدا كردند.
وي افزود: در اين مسابقات رضا كهنوجي در بخش تالو ‌فرم استاندارد به مدال طلا در قسمت آقايان دست يافت و در بخش ساندا در وزن 80- بزرگسالان كشور به مدال نقره اين مسابقات دست يافت.
سام‌زاده خاطر‌نشان كرد: در اين دوره از مسابقات 100 نفر از سراسر كشور در بخش تالو حضور داشتند و در بخش ساندا نيز 60 شركت كننده به مسابقه روبه‌روي حريفان خود پرداختند.
وي با اشاره به ميزباني خوب استان فارس تصريح كرد: نداشتن تشك مخصوص تالو‌فيل در اين دوره از مسابقات در بخش تالو موجب پايين آمدن سطح مسابقات ‌شد، اما اين چيزي از ارزش‌هاي شركت كننده كرماني اين دوره از مسابقات كم نكرد‌ و رضا كهنوجي مقام نخست اين دوره را كسب كرد و در بخش ساندا شرايط خوب بود.
وي بيان داشت: در قسمت بانوان كه به ميزباني استان سمنان برگزار شد، زهرا كردستاني از تيم ووشوي بانوان استان كرمان به مقام نخست دست يافت تا با كسب اين عنوان ثابت كند، كرمان در بخش بانوان نيز حرف‌هاي زيادي براي گفتن در مسابقات قهرماني كشور دارد.
رئيس هيئت ووشو شهرستان كرمان بيان داشت: اميدوارم كه ووشو‌كاران كرماني همچنان به روند رو به رشد خود در مسابقات كشوري ادامه دهند، زيرا ووشو‌كاران كرماني چيزي كمتر از ووشو‌كاران ملي پوش ايران ندارند.

علي نژاد: ووشو دين خود را به ورزش كشور ادا كرد

مهدي علي‌نژاد پس از كسب سه مدال طلا و سه نقره توسط ووشوكاران ايران در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو گفت: نتايج ملي‌پوشان باعث توجه بيشتر جامعه به ووشو شد. اكنون سطح توقعات بسيار بالا رفته و براي تكرار آن نيازمند سرمايه گذاري بيشتري هستيم.

سرپرست فدراسيون ووشو در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي  به گوانگجو، با بيان اين كه پيروزي‌هاي ووشو را به روح بلند امام راحل (ره) و شهداي عزيز هديه مي‌كنم، چرا كه آنها قهرمانان واقعي هستند، اظهار كرد: پيروزي ما در بازي هاي آسيايي از چند جهت حائز اهميت است. ما در چين كه مهد ووشو است نتايج ويژه و استثنايي گرفتيم. معتقدم ووشو سخت‌ترين شرايط را در بازي‌هاي آسيايي داشت.

وي با بيان اين كه ما چند ركورد در بازي‌هاي آسيايي زديم ادامه داد: مدال طلاي خديجه آزادپور از همه ركوردهاي ما مهمتر است. اولين نشان طلاي ورزش بانوان در بازهاي آسيايي كسب شد. اين قهرماني بسيار بااهميت بود چرا كه آزادپور در شرايطي نابرابر طلايي شد، او حريف قدرتمند ويتنامي را شكست داد.

علي‌نژاد دومين ركورد ووشو را كسب سه مدال طلا دانست و به ايسنا گفت: ما به اندازه سه دوره حضور در بازي‌هاي آسيايي طلا گرفتيم. از طرفي نخستين مدال تالوي بازي‌هاي آسيايي توسط احسان پيغمبري به دست آمد كه اين هم ركورد ديگري براي ما بود.

سر پرست فدراسيون ووشو چهارمين ركورد را دريافت سه نشان طلا عنوان كرد و يادآور شد: چهار سال كار با برنامه صورت گرفت تا اين ركوردها در بازي‌هاي آسيايي به ثبت برسد. نگاه من از ابتدا به بازي‌هاي آسيايي گوانگجو بود. فكر مي‌كنم ووشو با گرفتن مدال‌هاي خوشرنگ سهم و دين خود را به ورزش كشور ادا كرد.

وي با بيان اين كه از حمايت‌هاي ويژه رييس سازمان تربيت بدني تشكر مي‌كنم، تصريح كرد: پيش از اعزام تيم ملي، سعيدلو با اهداي پاداش 5 ميليوني به ورزشكاران از نظر روحي – رواني آنها را بشاش و شاداب كرد. ووشو كاران حس كردند كه به آنها توجه شده است. معتقدم، اين اقدام بسيار تاثيرگذار بود. از طرفي حضور مربيان چيني به تيم ملي كمك كرد.

علي نژاد به حضور حسين اوجاقي در كنار تيم ملي اشاره و اظهار كرد: حضور اوجاقي به عنوان يك قهرمان در كنار تيم ملي بسيار با ارزش بود. قطعا وجود ورزشكاري كه خودش ساليان سال قهرمان بوده روحيه بخش و اميد بخش است. خوشبختانه، همه عوامل دست به دست هم دادند تا به لطف خدا نتايج بسيار خوبي كسب كنيم. معتقدم پيروزي ووشو حاصل يك كار تيمي بود.

تقدير سفارت جمهوري اسلامي ايران از طلايي هاي روز پنجم

2 مدال‌آور طلايي تكواندوي ايران در مسابقات آسيايي به همراه ووشوکاران طلایی کشورمان از سوي سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین مورد تقدیر قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه خبری ورزش ایران در این مراسم تجليل که امشب برگزار شد از يوسف كرمي و عليرضا نصرآزاداني 2 مدال‌آوران طلاي تكواندو تقدیر شد و جوایز ووشوکاران طلایی هم به نمایندگی از آنها در اختیار علی نژاد رییس فدراسیون ووشو قرار گرفت.
در اين مراسم كه با حضور مهدي صفري سفير ايران در چين، دکتر سعيدلو رئيس سازمان تربيت‌بدني، محمد علي‌آبادي رئيس كميته ملي المپيك، رؤساي فدراسيون‌ها و جمعي از ورزشكاران و خبرنگاران برگزار شد ملک محمدی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: خوشحالم که کاروان ورزشی کشورمان با اتحاد و همدلی و با رعایت اخلاق اسلامی در بازی های آسیایی روی نوار موفقیت حرکت می کند و بنده تقارن پیروزی های ورزشکاران با عید سعید قربان را به همه ورزشکاران و مردم خوب و عزیز ایران اسلامی تبریک می گویم.
وی گفت: در آموزه های دینی ما هم بزرگان دین از جمله در بیانات حضرت رسول اکرم(ص) و مولی علی (ع) بر تندرستی و قوی بودن جسم و بدن تاکید شده است و این بزرگواران قهرمانی و پهلوانی را مترادف با هم ذکر فرموده اند و ورزشکاران ما باید با پیروی از دستورات بزرگان دین مبین اسلام در راه کسب موفقیت تلاشی جدی داشته باشند.
نماینده مردم دامغان گفت: شما با موفقیت هایی که کسب می کنید مردم عزیز ایران را شاد می کنید و این بسیار ارزشمند است به خصوص که با سرمایه گذاری هایی که سازمات تربیت بدنی انجام داده شاهد درخشش بانوان ورزشکار هم هستیم که این یک اتفاق مبارک برای ورزش ایران اسلامی است.

کاظم دورایران : تلاش 6ساله خانواده ووشو به ثمر رسید.

کاظم دورایران

کاظم دورایران پایه گذار ووشو استان یزد و رئیس هیئت انجمن های ورزشی استان یزد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اکنون نهال ووشو به درخت تبدیل شده و میوه داد و تلاش چندین ساله خانواده ووشو اکنون نتیجه داد.

رئیس اسبق هیئت ووشو یزد گفت: کسب مقام نائب قهرمانی آسیا را به تمامی کادر تیم ملی و فدراسیون تبریک می گویم و امیدوارم این پیروزی ها ادامه داشته باشد.