علی‌نژاد: مدیریت خوبی نداشتند و تغییر کردند/ دیوانی ادامه دهد پیگیری قضایی می‌کنیم

علیرضا خسروی در احکامی جداگانه، تغییراتی را در کمیته تای چی چوان صورت داد و هدیه تهرانی را به عنوان نایب رئیس بانوان منصوب کرد. شکوفه دیوانی در تماس با خبرنگار فارس مدعی شد که این تغییرات بدون اجازه وزارت ورزش و وی که نایب رئیس این سبک است صورت گرفته و کار غیر قانونی است. دیوانی مدعی شد که به هیچ عنوان کسی دیگر به غیر او نمی‌تواند صاحب این سبک باشد.

مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی  در واکنش به انتقاد‌های شکوفه دیوانی، اظهار داشت: سبک برای کسی نیست بلکه برای کمیته و متعلق به فدراسیون است. مسئولیت سبک امروز برعهده کسی است و فردا ممکن است برعهده فرد دیگری باشد. اینها متاسفانه خبر ندارند که شورای ساماندهی سبک‌ها آمده است. اصلا ساختار سبک‌ها عوض شده است.

ادامه نوشته

علی نژاد:شانس بیس بال برای حضور درالمپیک بیشتر از ووشو است

ˈمهدی علی نژادˈ در گفت وگو با ایرنا، خاطرنشان کرد: بیس بال و سافت بال ادغام شده اند و سابقه حضور در المپیک را نیز دارند.

وی ادامه داد:‌از میان رشته هایی که اعلام شده است، بیس بال و ووشو بیشترین شانس را برای حضور در المپیک 2020 دارند.

رییس فدراسیون ووشوی غرب آسیا درپاسخ به این سوال که چه رشته ای از میان ورزش های المپیک خارج خواهد شد، عنوان کرد:سال آینده معرفی می شود و هنوز چیزی مشخص نیست.

وی اظهار داشت:گمان می برم که IOC ( کمیته بین المللی المپیک) نگاه ویژه ای به رشته های رزمی ندارد و حتی اگر ووشو انتخاب شود مسابقه ها تنها در بخش تالو برگزار می شود.

علی نژاد با اشاره به تغییراتی که برای برگزاری مسابقات جهانی سال آینده ایجاد شده است، عنوان کرد: سهمیه کشورهای برای حضور در بخش ساندای مردان از 7 به 6 وزن و ساندای بانوان نیز از 4 به 3 وزن کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: ‌همچنین 6 مدال (3 مدال در مردان و 3 مدال در بانوان) به بخش تالو اضافه شده است.

رییس فدراسیون ووشوی ایران گفت: این مساله کار ایران را برای تکرار عنوان نایب قهرمانی جهان سخت می کند چراکه ما در بخش ساندا بسیار قوی تر از تالو هستیم و برای رسیدن به افتخارات گذشته نیاز به حمایت داریم.

وی عنوان کرد:‌ فدراسیون جهانی ووشو در تلاش برای المپیکی شدن این رشته به دنبال این است تا مدال ها از انحصار ایران و چین خارج شود که این مساله به ما آسیب می رساند.

علی نژاد درخصوص کادرفنی تیم های ملی گفت: هنوز تصمیم خاصی اتخاذ نکرده و اسفندماه سال جاری و در پایان رقابت های کشوری کادر فنی تیم های ملی دربخش ها و رده های سنی مختلف را اعلام می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تغییرات درکادر فنی تیم ملی بزرگسالان وجود دارد؟ گفت:‌ این احتمال وجود دارد و پس از بررسی های لازم نظر نهایی را اعلام می کنیم.

علی نژاد گفت:‌سال آینده رقابت های مهم مختلفی از جمله قهرمانی جهان، ورلد گیمز، کامبت گیمز (بازی های مبارزه ای ) و بازی های کشورهای اسلامی پیش روی داریم و باید به خوبی آماده حضور درآن شویم.

وی افزود:‌ مسابقات کشورهای اسلامی برای اینکه، ایران خود را به عنوان کشوری قدرتمند در جهان اسلام معرفی کند برای ورزش و مسوولان بسیار مهم است و ووشو تلاش می کند تا بهترین نتایج را در آن کسب کند.

مشخصات 6 قهرمان ووشوی ایران به فدراسیون جهانی ارسال شد

 به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، از سوی فدراسیون ووشوی ایران مشخصات کامل حمیدرضا قلی پور، محسن محمد سیفی، سجاد عباسی، شهربانو منصوریان، ملیحه فضلی و مریم هاشمی به عنوان 6 نفری که در رقابت‌های جهانی ترکیه صاحب مدال طلا شده‌اند به فدراسیون جهانی ووشو ارسال شد.

فدراسیون جهانی ووشو اخیرا برای کنترل شدید دوپینگ ووشوکاران دارای عناوین جهانی و قاره‌ای و ورود سرزده اعضای کمیته ضد دوپینگ در محل تمرین و حتی محل زندگی آنها از کشورهای عضو درخواست کرد که لیست و مشخصات کامل قهرمانان خود را به دبیرخانه IWUF ارسال نمایند تا کمیته پزشکی فدراسیون جهانی نسبت به زیر نظر گرفتن آنها اقدام نماید.

فدراسیون ووشو به عنوان سومین فدراسیون برتر کشور و اولین فدراسیون در محور قهرمانی انتخاب شد

از سوی وزارت ورزش و جوانان فدراسیون ووشو با کسب امتیازات لازم به عنوان سومین فدراسیون برتر ورزش ایران انتخاب و معرفی شد، ضمن اینکه در محور قهرمانی عنوان نخست فدراسیونهای کشور را صاحب گردید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، بر اساس فعالیت ها و عملکرد صورت گرفته، فدراسیون ووشو در سال 89 از مجموع 1000 امتیاز لازم 747 امتیاز را به خود اختصاص داد و به عنوان سومین فدراسیون برتر کشور انتخاب شد.

بر اساس بارم بندی وزارت ورزش و جوانان فدراسیون ووشو در بحث محور قهرمانی از مجموع  500 امتیاز 435 امتیاز گرفت و رتبه اول  فدراسیونهای ورزشی ایران را به خود اختصاص داد.

در محور توسعه ورزش از 300 امتیاز 192 امتیاز گرفت و در محور مدیریت و پشتیبانی نیز از 200 امتیاز ممکن صاحب 120 امتیاز شد.

 

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ووشو امروز شنبه 29 بهمن ماه در هتل المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدر اسیون ووشو، در این مجمع که به ریاست دکتر سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، احمد گواری مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیونها، کهندانی نماینده کمیته ملی المپیک، دکتر علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو و اعضای هیات رئیسه فدراسیون وروسای هیات های ووشو استانها، نمایندگان باشگاهها، نیروهای مسلح ، ورزش دانشگاهها، نماینده ورزشکاران، مربیان، داروران و آموزش و پرورش برگزار شد عملکرد فدراسیون ووشو در سال 90 ، تقویم ورزشی سال 1391، حسابرسی مالی و تراز مالی فدراسیون و همچنین تغییرات آئین نامه های داوری و لیگ مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.
ادامه نوشته

"خدیجه آزادپور" به عنوان برترین ورزشكار زن ایران در سال 2011 انتخاب شد

انجمن ورزشی نویسان ایران با اختصاص بیشترین آراء، خدیجه آزادپور را در بین ورزشكاران زن به عنوان برترین ورزشكار ایران در سال 2011 انتخاب كرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، انجمن خبرنگاران و عكاسان ورزشی ایران، در این نظرسنجی كه براساس فراخوان انجمن جهانی ورزشی نویسان(ایپز) و به منظور انتخاب برترین های ورزش كشورهای جهان انجام شد، "آزادپور" دارنده تنها مدال طلای کاروان ورزش ایران در بازیهای آسیایی گوانگجو و قهرمان جهان در سال 2009 را به عنوان بهترین ورزشکار زن ایران در سال 2011 انتخاب و معرفی کرد.

نتایج این نظرسنجی از سوی انجمن ورزشی نویسان ایران به منظور درج در سایت و مجله انجمن جهانی ورزشی نویسان به دبیرخانه ایپز ارسال شد.

دکتر علي‌نژاد: ملي‌پوشان در تركيه شاهكار كردند/ ووشو آينده بسيار درخشاني دارد

رئیس فدراسیون ووشو در نشست خبري خود پس از بازگشت از مسابقه‌هاي قهرماني جهان در تركيه كه به نايب قهرماني ايران در رده‌بندي مجموع انجاميد، گفت: سطح اين دوره از رقابت‌هاي جهاني بسيار بالا بود و احتمال المپيكي شدن ووشو هم باعث شده بود تا تيم‌ها با آمادگي بيشتري به اين رقابت‌ها بيايند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو؛ دکتر "مهدی علی نژاد" رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به آینده درخشان این رشته اظهار داشت: خوشبختانه توانستيم با يك مدال طلاي بيشتر نايب قهرماني دوره قبل خود در كانادا را تكرار كنيم كه اين مطلب نشان دهنده پتانسيل بالاي ووشوي ايران است و ثابت مي‌كند كه اين رشته، آينده درخشاني خواهد داشت. ملي‌پوشان ما در تركيه شاهكار كردند و مزد زحمات خود را گرفتند.

رييس فدراسيون ووشو با تشريح وضعيت مدال‌آوران ايران در تركيه به مدال تالوي بانوان ايران اشاره كرد و گفت: مدالي كه در اين بخش به دست آمد، ارزش بسيار زيادي داشت چرا كه اولين مدال تاريخ ايران در اين بخش بود و نويدبخش آينده‌اي روشن است

ادامه نوشته

قهرمان ووشوي بانوان جهان مدال طلايي خود را تقديم رهبر معظم انقلاب كرد

'مريم هاشمي' قهرمان ووشوي بانوان جهان، مدال طلاي خود را به حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، تقديم كرد.

'مريم هاشمي' قهرمان ووشوي بانوان جهان كه امروز در جمع برگزيدگان استان كرمانشاه به حضور رهبر معظم انقلاب رسيده بود، مدال طلاي خود را كه در رقابت هاي جهاني ووشوي بانوان جهان در تركيه كسب كرده بود، تقديم معظم له كرد.

ووشو رتبه اول فدراسيون هاي ورزشي شد

'صياد حيدري' روز سه شنبه در نشست سالانه اعضاي مجمع هيات ووشو استان مركزي با تبريك هفته تربيت بدني افزود: ووشو در كشور با افتخار آفريني هاي ورزشكاران اين رشته و كسب 142 مدال رنگانگ در مسابقات جهاني جايگاه ويژه اي دارد و بايد مسوولان استاني در راستاي پيشرفت آن در استان مركزي توجه بيشتري داشته باشند.
وي ادامه داد: در مسابقات آسيايي گوانجو چين از 20 مدال طلاي كاروان هاي ورزشي ايران، سه مدال طلا را ووشو كاران كسب كردند كه اين امر نشان از توانمندي ورزشكاران اين رشته است.
ادامه نوشته

سفر تدارکاتي تيم ملي ووشوي ايران به فرانسه به دليل عدم تامين منابع مالي لغو شد

به نقل از روابط عمومي فدراسيون ووشو، تيم ملي ووشوي بزرگسالان کشورمان که خود را براي يازدهمين دوره رقابتهاي جهاني ترکيه آماده مي کند، طبق برنامه قرار بود که براي کسب آمادگي بيشتر شهريور ماه يک اردوي تدارکاتي و مسابقه تيم با تيم با تيم ملي ووشوي فرانسه در اين کشور برپا کند که متاسفانه اين سفر - که قطعا نقش به سزايي در آماده سازي تيم ملي کشورمان در آستانه مسابقات جهاني آنکارا داشت - به دليل کمبود بودجه و عدم تامين منابع مالي منتفي شد.

تركيه ميزبان مسابقات جهاني ووشو شد

نشست فوق‌العاده هيأت رئيسه جهاني ووشو در پكن برگزار شد كه طي آن ميزباني آنكارا پايتخت تركيه در يازدهمين دوره رقابت‌هاي جهاني ووشو قطعي شد.

به نقل از فدراسيون ووشو، اين جلسه فوق‌العاده با حضور يوزاي چينگ رئيس فدراسيون جهاني، وانگ شيائولين دبير كل فدراسيون جهاني و 15 عضو هيأت رئيسه از جمله مهدي علي نژاد، رئيس فدراسيون ووشو ايران و غرب آسيا، عضو هيأت رئيسه جهاني و آسيايي و نايب رئيس كنفدراسيون آسيا جهت بررسي اعتراض اعضاء اروپايي به ميزباني كشور تركيه و بهانه تغيير شهر ازمير به آنكارا به دعوت يوزاي چينگ در پكن برگزار شد.
در اين جلسه 6 ساعته ابتدا وانگ شيائولين در ارتباط با شرايط ميزباني تركيه گزارش مفصلي ارائه كرد و بعد از آن عبد الرحمان اكيوز رئيس فدراسيون ووشو تركيه و معاون شهردار آنكارا گزارشي از نحوه آماده سازي مسابقات ارائه كردند و دلايل خود را از تغيير ميزباني شهر ازمير به آنكارا اعلام نمودند.
وجود سالن بسيار مجهز شهر آنكارا كه در سال 2010 ساخته شد و ميزباني مسابقات جهاني بسكتبال را عهده دار بود از دلايل تغيير ميزباني است.
همكاري همه جانبه شهرداري آنكارا با برگزاري اين مسابقات در پايتخت، پايتخت بودن شهر آنكارا و تعدد پروازهاي مستقيم به اين شهر و سهولت بحث ترانسفر، توجه بيشتر رسانه‌ها به برگزاري اين رقابت‌ها در پايتخت و از همه مهمتر امكان حضور رئيس جمهور و نخست وزير تركيه در مراسم افتتاحيه از ديگر دلايل برگزاري اين مسابقات در آنكارا است.
بعد از ارائه اين گزارش هيأت تركيه‌اي جلسه هيأت رئيسه را ترك كردند و سپس اعضاي اروپايي به مخالفت شديد با ميزباني تركيه پرداختند و دلايلي را مثل عدم امنيت برگزاري اين رقابت‌ها در اين كشور و عدم تامين امكانات مالي مسابقات از سوي فدراسيون ووشو تركيه مطرح كردند و البته اتهاماتي را به رئيس قبلي و فعلي فدراسيون اين كشور وارد دانستند.
سپس علي‌نژاد رئيس فدراسيون ووشو ايران با دفاع همه جانبه از ميزباني تركيه با استدلال‌هاي قوي كه ارائه نمود فضاي جلسه را به نفع ميزباني تركيه تغيير داد و سپس رأي‌گيري مخفي با برگه انجام شد كه از 15 رأي عضو هيأت رئيسه 11 رأي مثبت به ميزباني تركيه و 4 رأي منفي تعلق گرفت كه در نتيجه بنابر برنامه قبلي يازدهمين دوره رقابت‌هاي جهاني ووشو از 18 تا 22 مهرماه سالجاري در شهر آنكار برگزار خواهد شد.
در حاشيه اين اجلاس علي نژاد مذاكراتي را با يوزاي چينگ رئيس و وانگ شيائولين دبير كل فدراسيون جهاني ووشو در ارتباط با انتخابات آتي فدراسيون جهاني و نقش ايران در اين انتخابات انجام داد.
انتخابات هيأت رئيسه جهاني ووشو يك روز قبل از برگزاري مسابقات جهاني تركيه در آنكارا برگزار خواهد شد.

سبك فانگ من چوان و شينگ يي چوان به سبك‌هاي فدراسيون ووشو اضافه شدند

به نقل از روابط عمومي فدراسيون ووشو، با تصويب كميته فني و شوراي ساماندهي سبك‌هاي رزمي سازمان تربيت بدني و با حكم رئيس فدراسيون ووشو سبك هاي فانگ من چوان و شينگ يي چوان به عنوان سبك هاي جديد فدراسيون ووشو معرفي شدند تا تعداد سبك هاي اين فدراسيون به عدد 20 برسد.
سبك فانگ من چوان با مسئوليت محمد باقر مهدي نژاد پيش از اين با نام كونگ فو فايتينگ و زير نظر فدراسيون كونگ فو فعاليت مي كرد كه با انتقال به فدراسيون ووشو تغيير نام پيدا كرد.
مسئوليت سبك شينگ يي چوان هم بر عهده رضا اسكندري داور بين المللي و مربي ووشوي ايران است.
با تصويب كميته فني و شوراي ساماندهي سبك هاي رزمي سازمان تربيت بدني سبك هاي رشته هاي رزمي از جمله ووشو با عنوان كميته فعاليت خواهند كرد.

فدراسيون ووشو ميزبان نواب رئيس بانوان فدراسيون ها ي ورزشي

مجمع نواب رئيس فدراسيون هاي ورزشي فردا (سه شنبه) با حضور مرضيه اكبر آبادي معاون بانوان سازمان تربيت بدني در فدراسيون ووشو برگزار مي شود.

در اين نشست مديران كل ستادي و كارشناسان و حوزه و نواب كل رئيس فدراسيون هاي ورزشي نيز حضور خواهند داشت.
نواب رئيس بانوان هر يك از فدراسيون هاي ورزشي طبق روال معمول در نشست هاي ماهانه با معاون سازمان تربيت بدني گزارشي از عملكرد حوزه خود و برنامه هاي سال جاري را ارائه مي كنند.
'بدرالملوك كهرنگي' نايب رئيس بانوان فدراسيون ووشو ميزبان نشست اين ماه است است.

دبير فدراسيون:ووشو بايد به ورزش اول ايران تبديل شود

صياد حيدري ' عصر چهارشنبه در جمع قهرمانان و مربيان ووشو چهارمحال و بختياري افزود:ووشو هم اكنون جزو يكي از پنج رشته برتر كشور است اما بايد به ورزش نخست كشور تبديل شود.
به گفته وي، پس از كسب مدال هاي رنگارنگ در بازي هاي آسيايي گوانگجو 2010چين و كسب نخستين مدال طلاي بانوان ورزشكار ايران توسط ' خديجه آزادپور'، اكنون گرايش به سمت ورزش ووشو در كشور افزايش يافته است.
وي گفت: در سه ماه اخير تعداد ووشوكاران بيمه شده ايران از 34هزار نفر به 42هزار نفر رسيده و اين نشان مي دهد كه علاقه مندان به اين رشته افرايش يافته و ووشو يكي از مدال آور ترين رشته هاي ايران است.
حيدري بيان ‌كرد: علي نژاد رييس فدراسيون ووشو اين فدراسيون را با بدهي يك ميليارد ريالي تحويل گرفت اما در اين مدت، برنامه و چشم‌انداز راهبردي بسيار خوبي ترسيم شد و براي اجرايي كردن آن اقدامات بسيار خوبي صورت گرفته و اين فدراسيون اكنون يكي از فدراسيون هاي موفق كشور است.
به گفته وي،در رقابت هاي جهاني كه آمريكا و چين نيز حضور دارند گاهي مخالفت هاي از سوي آمريكا در برابر ووشو ايران انجام شده اما اين رشته ورزشي با اقتدار راه كمال و سربلندي را پيش گرفته است.
وي، از ايجاد آكادمي و خانه ووشو در برخي از استانها خبر داد و گفت:خانه ووشو برخي از استانهاي بزودي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
به گفته وي، رشد رشته ووشو در ايران بحدي مطلوب است كه براي جلوگيري از دوپينگ ووشوكاران كميته مبارزه با دوپينگ نيز از ووشوكاران تست مي گيرد.
به گزارش ووشو نیوز،دبير فدراسيون ووشو جمهوري اسلامي ايران براي شركت در انتخاب رييس هيات ووشو چهارمحال و بختياري به شهركرد سفر كرده بود.

علي نژاد براي حضور در نشست فوق‌العاده فدراسيون جهاني عازم پکن مي‌شود

مهدي علي نژاد رئيس فدراسيون ووشوي کشورمان به دعوت "يوزاي چينگ" رئيس فدراسيون جهاني و آسيايي ووشو براي حضور در جلسه فوق العاده فدراسيون جهاني عازم پکن پايتخت چين خواهد شد.

 به نقل از روابط عمومي فدراسيون ووشو، نشست فوق العاده هيئت رئيسه جهاني ووشو روز پنجشنبه 12 خرداد ماه به منظور هماهنگي جهت رفع اختلافات پيش آمده در موضوع برگزاري يازدهمين دوره رقابتهاي جهاني ترکيه در شهر پکن برگزار خواهد شد.

يازدهمين دوره رقابتهاي جهاني ووشو پيش از اين قرار بود در شهر "ازمير" برگزار شود که به شهر آنکارا پايتخت ترکيه انتقال پيدا کرد که اين موضوع باعث شد تا بعضي از کشورهاي اروپايي که با ترکيه مشکل و اختلاف دارند معترض شوند.

طبق برنامه قرار است يازدهمين دوره رقابتهاي جهاني ووشو از تاريخ 18 لغايت 22 مهرماه در آنکارا برگزار شود.

بدين منظور "يوزاي چينگ" رئيس فدراسيون جهاني و آسيايي ووشو از اعضاي هيات رئيسه جهاني از جمله دکتر مهدي علي نژاد رئيس فدراسيون ووشو ايران و غرب آسيا، نايب رئيس کنفدراسيون ووشوي آسيا و عضو هيئت رئيسه فدراسيون جهاني و آسيايي رسما دعوت به عمل آورد تا در اين نشست فوق العاده حضور پيدا کنند.

دعوت علي‌نژاد از ساكت براي حضور سپاهان در ليگ ووشو

سمينار روساي هيات‌هاي ووشوي شهرستان‌هاي استان اصفهان، روساي سبك‌ها و نواب رئيس بانوان آنها در مجتمع باشگاه فرهنگي ورزشي سپاهان اصفهان برگزار شد.

به نقل از سايت فدراسيون ووشو، در اين سمينار كه روز پنجشنبه برگزار شد دكتر "مهدي علي نژاد " رئيس فدراسيون ووشو، "صياد حيدري " دبير و خانم "كهرنگي " نايب رئيس بانوان فدراسيون به همراه تني چند از مسئولان بلند پايه ورزش اصفهان از جمله دكتر "خدابخش " مدير كل تربيت بدني استان اصفهان، "محمدرضا ساكت " مدير عامل باشگاه سپاهان اصفهان، "اكبر پاكزاد " مشاور استاندار اصفهان، سرهنگ "قاسمي " رئيس باشگاه مقاومت بسيج اصفهان، "مراد يوسفي " رئيس هيات ووشو اين استان به منظور بررسي گسترش و توسعه ووشو در استان اصفهان و لزوم حمايت سازمان ها، ارگان ها و باشگاه هاي سرشناس و ريشه دار از جمله باشگاه سپاهان از اين رشته رزمي، پرطرفدار و مدال آور حضور يافتند.

در اين سمينار دكتر مهدي علي نژاد دقايقي براي حاضرين به سخنراني پرداخت و در خصوص پيشرفت ووشو طي 4 سال اخير و موفقيت هاي كسب شده در عرصه داخلي و بين المللي صحبت كرد و از باشگاه هاي سرشناس به خصوص باشگاه سپاهان دعوت كرد تا در ليگ ووشو حضور يابند و از اين رشته رزمي جذاب و مدال آور كه جايگاه ويژه اي در ورزش ايران براي خود به دست آورده حمايت و پشتيباني كند.

در خلال برگزاري اين سمينار از برخي از پيشكسوتان، مربيان، ورزشكاران و قهرمانان ووشوي استان اصفهان تقدير به عمل آمد.

دومين مرحله اردوي تيم ملي ووشوي جوانان آغاز شد

دومين مرحله اردوي آمادگي ووشوکاران جوان ايران براي حضور در ششمين دوره رقابتهاي جوانان آسيا در شانگهاي چين از يكشنبه(ديروز) در آکادمي ووشو و در 2 بخش بانوان و آقايان آغاز شد.

 به نقل از روابط عمومي فدراسيون ووشو، در پايان اولين مرحله اردوهاي آمادگي، ووشوکاران جوان ايران بعد از 4 روز استراحت روز گذشته (يکشنبه) تمرينات خود را در 2 نوبت صبح و بعدازظهر در 2 بخش تالو و ساندا در آکادمي ووشو از سر گرفتند.

اين اردوهاي آمادگي در 3 رده سني 9 تا 12، 12 تا 15 و 15 تا 18 سال برگزار مي‌شود که طبق برنامه دومين مرحله اين اردوهاي آمادگي تا 27 ارديبهشت ادامه خواهد داشت.

همچنين در پايان اين مرحله از اردو، سومين مرحله رقابتهاي انتخابي ووشوکاران برگزار خواهد شد.

در مجموع 5 مرحله اردوي آمادگي براي ووشوکاران در نظر گرفته شده است که سومين مرحله اين اردوها اواخر خرداد در آکادمي ووشو برپا خواهد شد.

دومين مرحله رقابتهاي انتخابي تيم ملي ووشوي جوانان؛

دومين مرحله رقابتهاي انتخابي تيم ملي ووشوي جوانان ايران به منظور حضور در ششمين دوره رقابتهاي جوانان آسيا در شانگهاي چين امروز سه شنبه (13 ارديبهشت) در آکادمي ووشو برگزار شد که ازجمع 31 نفر ، 7 نفر ازليست تيم ملي خط خوردند و 24 ووشوکار در اردو باقي ماندند.

 به نقل از روابط عمومي فدراسيون ووشو، در اين رقابتها که در 3 رده سني 9 تا 12، 12 تا 15 و 15 تا 18 سال برگزار شد، نفرات زير سهميه حضور در اردوي تيم ملي را در دومين دوره رقابتهاي انتخابي درون اردويي کسب کردند:

ساندا(15 نفر):

*در وزن 48- کيلوگرم افشين سليمي توانست بر عليرضا قاسم زاده غلبه کند. در وزن 52- کيلوگرم امين حسن خاني از سد رضا سبحاني عبور کرد. در وزن 56- کيلوگرم محمد غفاري توانست عليرضا بختياري را مغلوب کند. در وزن 60 کيلوگرم که 3 نفر در آن حضور دارند محسن سوري با شکست دادن امين صالحي و علي زنگنه صاحب 2 پيروزي شد که بدين ترتيب سوري و صالحي در اردو باقي ماندند و زنگنه حذف شد.در وزن 65- کيلوگرم عباس شيخي، زهير ويسي را شکست داد.در وزن 70- کيلوگرم سيد مجيد موسوي فرد توانست مقابل مهدي بهرامي به پيروزي دست يابد.در وزن 75- کيلوگرم ميثم فرجي در اردوي تيم ملي ماند ودر وزن 80- کيلوگرم مصطفي خزايي مغلوب حسن يوسفي شد.

در هر وزن 3 مسابقه انتخابي برگزار مي‌شود و هر ووشوکار بتواند 2 مسابقه را با برد پشت سر بگذارد به عنوان نفر فيکس وزن خود انتخاب خواهد شد.

تالو(9 نفر):

رده سني 9 تا 12 سال: محمد مهدي رستم خاني،سهيل محمودي و امير حسين سلطاني

رده سني 12 تا 15 سال: مهدي مختارپور و محمدرضا رامشگر

رده سني 15 تا 18 سال: طاهر قاسمي،محمدرضا عزيزخاني،فرشيد اسديان و مسعود حسيني

سعيدلو: روند رو به رشد ووشو در سال 90 نيز بايد ادامه داشته باشد

'علي سعيدلو' روز دوشنبه در ادامه نشست‌هاي كميته ارزشيابي سازمان تربيت بدني با مسوولان فدراسيون ها در جلسه با مهدي علي نژاد رييس فدراسيون ووشو علاوه بر بررسي عملكرد سال گذشته، برنامه و بودجه اين فدراسيون را براي سال جاري مورد ارزيابي قرار داد.
رييس سازمان تربيت بدني با اشاره به حضور موفق تيم ملي ووشو ايران در بازي هاي آسيايي گوانگجو اظهار داشت: موفقيت تيم ووشو ايران در بازي هاي آسيايي توقعات از اين رشته را بيش از گذشته بالا برده است به همين خاطر مسوولان اين فدراسيون موظف هستند با ارايه يك برنامه مناسب و مستمر در صدد تداوم موفقيت هاي خود در ساير عرصه هاي بين المللي برآيند.
سعيدلو خطاب به مسوولان اين فدراسيون گفت: ووشو جزو رشته هاي المپيكي محسوب نمي شود به همين خاطر بايد براي مسابقات جهاني و همچنين بازي هاي آسيايي 2014 از همين حالا برنامه ريزي مناسب داشته باشيد تا جوابگوي توقعات جامعه ورزش باشيد.
وي با اشاره به اهميت همگاني كردن رشته ووشو در كشورمان خاطرنشان كرد: حضور مستمر مسوولان فدراسيون ووشو در استانها و استفاده از نيروهاي متخصص در راس
هيات ها زمينه همگاني كردن اين رشته را فراهم مي كند، همچنين با ايجاد خانه ووشو در تمامي استانها گام هاي موثري در جذب ورزشكاران مستعد در رشته ووشو برداريد.
سعيدلو ادامه داد: خوشبختانه مسوولان فدراسيون ووشو با ارتباطات موثري كه با آموزش و پرورش، نيروهاي مسلح و شهرداري داشته اند در بخش همگاني فعاليت هاي خوبي صورت داده و آينده مناسبي در اين زمينه ترسيم كرده اند.
رييس سازمان تربيت بدني با تاكيد بر تدوين برنامه يك ساله و چهارساله فدراسيون ووشو افزود: تمامي فدراسيون ها بايد نسبت به تدوين برنامه يك و چهارساله خود اقدام كرده و آن را در اختيار كارشناسان سازمان تربيت بدني به منظور بررسي قرار دهند.
در اين نشست رييس فدراسيون ووشو به ارايه گزارش عملكرد اين فدراسيون در سال 89 پرداخت و اظهار داشت: با حمايت هاي سازمان تربيت بدني قطعا روزهاي خوبي در تقويم ورزشي ووشو به ثبت مي رسد.
اين نشست با حضور علي سعيدلو، حميد سجادي معاون امور ورزش سازمان تربيت بدني، مرضيه اكبرآبادي معاون امور ورزش بانوان، علي رغبتي مديركل ارزشيابي و عملكرد فدراسيون هاي ورزشي، حليم بردي شرعي مديركل دفتر استعداديابي و قهرمان پروري، صغري شيوايي مدير كل نظارت بر ورزش بانوان سازمان تريت بدني ، مهدي علي نژاد رييس فدراسيون ووشو، علي رضا خسروي نايب رييس و بدرالملوك كهرنگي نايب رئيس بانوان اين فدراسيون برگزار شد.

برترين مربيان ووشوي ايران مشخص شدند

به گزارش روز شنبه روابط عمومي فدراسيون ووشو؛ مسوولان فدراسيون ووشو براي اولين بار از مربيان آقايان و بانواني كه توانسته اند بيشترين ووشوكار را در سال گذشته در 4 رده سني 9 تا 12، 12 تا 15 ، 15 تا 18 و رده سني بزرگسالان در رقابت هاي قهرماني كشور به اردوهاي تيم ملي معرفي كنند را مشخص و معرفي كرد.
اسامي مربيان برتر معرفي شده از سوي فدراسيون ووشو به شرح زير است:
مربيان برتر آقايان:
1- عليرضا بهره مند استان (هرمزگان)
2- هادي غمخوار استان (خراسان رضوي)
3- منصور نوروزي استان (زنجان)
مربيان برتر بانوان:
1- زهره قرايي استان (خراسان رضوي)
2- ميترا عباسي استان (البرز)
3- پروانه ميرزاخاني استان (فارس)
اين مربيان برتر از سوي مسوولان فدراسيون ووشو لوح تقدير و جوايز نقدي دريافت كردند.