علي نژاد: ووشو دين خود را به ورزش كشور ادا كرد

مهدي علي‌نژاد پس از كسب سه مدال طلا و سه نقره توسط ووشوكاران ايران در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو گفت: نتايج ملي‌پوشان باعث توجه بيشتر جامعه به ووشو شد. اكنون سطح توقعات بسيار بالا رفته و براي تكرار آن نيازمند سرمايه گذاري بيشتري هستيم.

سرپرست فدراسيون ووشو در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي  به گوانگجو، با بيان اين كه پيروزي‌هاي ووشو را به روح بلند امام راحل (ره) و شهداي عزيز هديه مي‌كنم، چرا كه آنها قهرمانان واقعي هستند، اظهار كرد: پيروزي ما در بازي هاي آسيايي از چند جهت حائز اهميت است. ما در چين كه مهد ووشو است نتايج ويژه و استثنايي گرفتيم. معتقدم ووشو سخت‌ترين شرايط را در بازي‌هاي آسيايي داشت.

وي با بيان اين كه ما چند ركورد در بازي‌هاي آسيايي زديم ادامه داد: مدال طلاي خديجه آزادپور از همه ركوردهاي ما مهمتر است. اولين نشان طلاي ورزش بانوان در بازهاي آسيايي كسب شد. اين قهرماني بسيار بااهميت بود چرا كه آزادپور در شرايطي نابرابر طلايي شد، او حريف قدرتمند ويتنامي را شكست داد.

علي‌نژاد دومين ركورد ووشو را كسب سه مدال طلا دانست و به ايسنا گفت: ما به اندازه سه دوره حضور در بازي‌هاي آسيايي طلا گرفتيم. از طرفي نخستين مدال تالوي بازي‌هاي آسيايي توسط احسان پيغمبري به دست آمد كه اين هم ركورد ديگري براي ما بود.

سر پرست فدراسيون ووشو چهارمين ركورد را دريافت سه نشان طلا عنوان كرد و يادآور شد: چهار سال كار با برنامه صورت گرفت تا اين ركوردها در بازي‌هاي آسيايي به ثبت برسد. نگاه من از ابتدا به بازي‌هاي آسيايي گوانگجو بود. فكر مي‌كنم ووشو با گرفتن مدال‌هاي خوشرنگ سهم و دين خود را به ورزش كشور ادا كرد.

وي با بيان اين كه از حمايت‌هاي ويژه رييس سازمان تربيت بدني تشكر مي‌كنم، تصريح كرد: پيش از اعزام تيم ملي، سعيدلو با اهداي پاداش 5 ميليوني به ورزشكاران از نظر روحي – رواني آنها را بشاش و شاداب كرد. ووشو كاران حس كردند كه به آنها توجه شده است. معتقدم، اين اقدام بسيار تاثيرگذار بود. از طرفي حضور مربيان چيني به تيم ملي كمك كرد.

علي نژاد به حضور حسين اوجاقي در كنار تيم ملي اشاره و اظهار كرد: حضور اوجاقي به عنوان يك قهرمان در كنار تيم ملي بسيار با ارزش بود. قطعا وجود ورزشكاري كه خودش ساليان سال قهرمان بوده روحيه بخش و اميد بخش است. خوشبختانه، همه عوامل دست به دست هم دادند تا به لطف خدا نتايج بسيار خوبي كسب كنيم. معتقدم پيروزي ووشو حاصل يك كار تيمي بود.

با استقبال خيل عظيم مردم افتخار آفرينان ووشو وارد ايران شدند

ووشو کاران افتخار آفرين ايران اسلامي که در بازي هاي آسيايي گوانگجو با کسب 3 مدال طلا در روز پنجم بازي هاي آسيايي يک روز طلايي را براي کاروان ورزشي ايران رقم زدند، پنج‌شنبه شب در ميان استقبال باشکوه مردم و با حضور حميد سجادي معاون ورزشي سازمان تربيت بدني وارد تهران شدند.

 در مراسم استقبال از ووشوکاران افتخار آفرين علاوه بر حميد سجادي معاون قهرماني سازمان تربيت بدني، رحماني مديرکل تربيت بدني زنجان و خدابخش مديرکل تربيت بدني اصفهان و همچنين خيل عظيم علاقمندان به ورزش حضور داشتند.

مهدي علي نژاد رييس فدراسيون ووشو نيز ساعت 9:30 امروز وارد تهران شد.

تقدير سفارت جمهوري اسلامي ايران از طلايي هاي روز پنجم

2 مدال‌آور طلايي تكواندوي ايران در مسابقات آسيايي به همراه ووشوکاران طلایی کشورمان از سوي سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین مورد تقدیر قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه خبری ورزش ایران در این مراسم تجليل که امشب برگزار شد از يوسف كرمي و عليرضا نصرآزاداني 2 مدال‌آوران طلاي تكواندو تقدیر شد و جوایز ووشوکاران طلایی هم به نمایندگی از آنها در اختیار علی نژاد رییس فدراسیون ووشو قرار گرفت.
در اين مراسم كه با حضور مهدي صفري سفير ايران در چين، دکتر سعيدلو رئيس سازمان تربيت‌بدني، محمد علي‌آبادي رئيس كميته ملي المپيك، رؤساي فدراسيون‌ها و جمعي از ورزشكاران و خبرنگاران برگزار شد ملک محمدی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: خوشحالم که کاروان ورزشی کشورمان با اتحاد و همدلی و با رعایت اخلاق اسلامی در بازی های آسیایی روی نوار موفقیت حرکت می کند و بنده تقارن پیروزی های ورزشکاران با عید سعید قربان را به همه ورزشکاران و مردم خوب و عزیز ایران اسلامی تبریک می گویم.
وی گفت: در آموزه های دینی ما هم بزرگان دین از جمله در بیانات حضرت رسول اکرم(ص) و مولی علی (ع) بر تندرستی و قوی بودن جسم و بدن تاکید شده است و این بزرگواران قهرمانی و پهلوانی را مترادف با هم ذکر فرموده اند و ورزشکاران ما باید با پیروی از دستورات بزرگان دین مبین اسلام در راه کسب موفقیت تلاشی جدی داشته باشند.
نماینده مردم دامغان گفت: شما با موفقیت هایی که کسب می کنید مردم عزیز ایران را شاد می کنید و این بسیار ارزشمند است به خصوص که با سرمایه گذاری هایی که سازمات تربیت بدنی انجام داده شاهد درخشش بانوان ورزشکار هم هستیم که این یک اتفاق مبارک برای ورزش ایران اسلامی است.

ووشوکاران در تیتر اول روزنامه های کشور

گزارش تصویری پایگاه خبری ورزش ایران از مسابقات ووشو گوانگجو

ادامه نوشته

کاظم دورایران : تلاش 6ساله خانواده ووشو به ثمر رسید.

کاظم دورایران

کاظم دورایران پایه گذار ووشو استان یزد و رئیس هیئت انجمن های ورزشی استان یزد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اکنون نهال ووشو به درخت تبدیل شده و میوه داد و تلاش چندین ساله خانواده ووشو اکنون نتیجه داد.

رئیس اسبق هیئت ووشو یزد گفت: کسب مقام نائب قهرمانی آسیا را به تمامی کادر تیم ملی و فدراسیون تبریک می گویم و امیدوارم این پیروزی ها ادامه داشته باشد.

علي نژاد: آزادپور پاداش ويژه 50 سكه اي دكتر سعيدلو را دريافت خواهد كرد

سرپرست فدراسيون ووشو كشورمان از افزايش 50 سكه‌اي پاداش قهرماني خديجه آزاد پور در بازي‌هاي آسيايي گوانگژو توسط دكتر سعيدلو خبر داد.
مهدي علي‌نژاد در گفتگو با پايگاه خبري ورزش ايران، با اعلام اين خبر گفت: معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني بعد از قهرماني آزادپور در مسابقات ووشو بازي هاي آسيايي و ثبت اولين مدال طلاي بانوان ايران در تاريخ بعد از انقلاب شكوهمند اسلامي اعلام كرد كه پاداش اين بانوي افتخار افرين از 150 سكه به 200 سكه طلا افزايش خواهد يافت.
وي تصريح كرد: دكتر سعيدلو اعلام كرده‌اند خديجه آزادپور به دليل آنكه توانسته است ضمن حفظ شئونات و حجاب اسلامي، اولين مدال بانوان ايران در تاريخ بعد از انقلاب شكوهمند اسلامي را كسب و زمينه شناخته‌شدن هرچه بهتر توانايي بانوان مسلمان را در جهان فراهم كند، به جاي در يافت پاداش 150سكه اي، 200 سكه طلا دريافت خواهد كرد.
سرپرست فدراسيون ووشو افزود: طبق قوانين و اعلام قبلي سازمان تربيت بدني قهرمانان بازي هاي آسيايي پاداش 150 سكه اي دريافت خواهند كرد اما خديجه آزادپور با عنايت ويژه دكتر سعيدلو 200 سكه طلا را دريافت خواهد كرد.

پيام تبريك معاون رييس جمهور به مناسبت قهرماني خديجه آزاد پور

دكتر سعيدلو: كسب اولين طلاي تاريخ ورزش بانوان سر فصلي نوين در ورزش ايران اسلامي است
معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی کسب اولین مدال طلای تاریخ ورزش بانوان توسط خدیجه آزاد پور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
به گزارش پایگاه خبری ورزش ایران در این پیام آمده است:در روز فرخنده و مبارک عيد سعيد قربان فرزندان دلاور ايران اسلامی امروز در عرصه بازی های آسیایی جولان دادند و پس از دو طلای نصر آزادانی و یوسف کرمی برای نخستین بار شاهد کسب اولین مدال طلا توسط بانوان ورزشکار کشورمان بعد از انقلاب اسلامی هستیم.
بدون شک کسب مدال طلای ووشو توسط خدیجه آزاد پور بانوی دلاور ایران اسلامی که برای اولین بار در تاریخ ورزش بانوان ایران اسلامی به دست آمد حاصل نگاه ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران به همه ابعاد زندگی زنان در کشورمان است و باید این رشد و بالندگی ورزش بانوان را ارج نهاد.
در ادامه پیام دکتر سعیدلو آمده است: در روزی که مردم عزیزمان جشن عید سعید قربان را بر پای داشته اند در گوانگژو هم فرزندان شایسته و دلاور ملت ایران با رشادت و با تلاشی مضاعف از نام ایران اسلامی به خوبی دفاع می کنند و اینبار خانم خدیجه آزاد پور با کسب اولین مدال طلای تاریخ ورزش بانوان نام خود را در ورزش بانوان جاودانه کرد.
اینجانب این پیروزی غروزانگیز را به همه مردم عزیز کشورمان و به جامعه ورزش به خصوص ورزش بانوان تبریک می گویم و امیدوارم که طلای خانم آزاد پور آغاز فصل نوینی در ورزش زنان ایران اسلامی باشد.
شایان ذکر است که سازمان تربیت بدنی در رویکرد جدید خود به ورزش بانوان که از زمان رياست دکتر سعيدلو صورت گرفت ورزش بانوان را از اداره کل به معاونت ارتقا داد و در همه فدراسيون ها جايگاه ورزش بانوان را هم طراز ورزش مردان قرار داد.بر همين اساس بانوان ورزشکار ما در بازی های آسيايی گوانگژو با رشدی ۳۰۰ درصدی مواجه شدند و يقينا اين مهم در آينده نمود عينی تری پيدا خواهد کرد.



قلي‌پور: فينال من مقابل حريف چيني بود

 ووشوكار وزن 75-كيلوگرم ايران گفت: ديدار اصلي من مقابل حريف چيني بود و با شكست او طلا گرفتم.

حميدرضا قلي‌پور در گفت و گو با خبرنگار اعزامي  به گوانگجو اظهار داشت: براي كسب مدال طلاي بازي هاي گوانگجو برنامه خاصي داشتم.
وي با اشاره به سخت بودن كار ووشو در آسيا عنوان كرد: همه مي دانند كه قدرت هاي اصلي ووشو در آسيا هستند به همين دليل براي كسب مدال طلا فكر همه جا را كرده بودم.
قهرمان جهان تاكيد كرد: حريف چيني من از نفر آخر خيلي سخت تر بود ولي خوشحالم كه توانستم او را شكست دهم و به دور آخر برسم.
قلي پور افزود: ماه آينده بايد در مسابقات ستارگان جهان شركت كنم و اميدوارم در آنجا نيز بتوانم با مدال طلا به كار خود خاتمه دهم.
قلي پور از زحمات خانواده‌ و مربيان نيز تشكر كرد.

آزادپور اولين طلاي بانوان در تاريخ بازي‌هاي آسيايي را كسب كرد

در آخرين روز مسابقات ووشو شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي نماينده ايران به طلا رسيد تا نام خود را به عنوان اولين طلايي زن ايران در ووشو و المپيك آسيايي ثبت كند

خديجه آزادپور كه در ديدار اول خود موفق شده بود نماينده كره جنوبي را شكست دهد در مبارزه دوم از سد تان هي لي از ويتنام گذشت و راهي مرحله نيمه‌نهايي شد.
او در ديدار سوم ووژوتي از تايوان را نيز 2 بر صفر مغلوب كرد و گام به دور آخر گذاشت.

آزادپور در دور آخر به مصاف ساندهيارا وانگ خم از هند رفت و در راند اول با اينكه از سوي حريف به بيرون سكو پرت شد؛ اما از نظر امتيازي به برتري رسيد. او در راند دوم هم به برتري رسيد و طلا گرفت.
اين براي اولين بار است كه يك ووشوكار زن به مدال طلا دست مي يابد.
تا كنون زنان ايراني در المپيك آسيايي نيز به مدالي بهتر از نقره دست نيافته بود.
آزادپور قهرمان جهان در سال 2009 است.

علي‌نژاد به مدال‌آوران ووشو پاداش داد

ووشوكاران ايراني بعد از افتخارآفريني در شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي و كسب سه مدال طلا در رختكن سالن ورزشي نانشا از رييس فدراسيون ووشو پاداش نقدي دريافت كردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي از گوانگجو، مهدي علي‌نژاد رييس فدراسيون ووشو با حضور در رختكن ورزشكاران تيم ملي ايران به دارندگان مدال طلا مبلغ 3 هزار دلار و دارندگان مدال برنز 1500 دلار به عنوان پاداش پرداخت كرد.

اجاقي: ووشوكاران كار بزرگي را انجام دادند

سرمربي تيم ملي سانداي مردان گفت: براي دو مدال برنامه داشتيم و از عملكرد بازيكنان خيلي راضي هستم.

وي يان دونگ در گفت‌وگو با خبرنگاران با ابراز خوشحالي از عملكرد تيم ملي ووشوي ايران اظهار كرد: از سانداكاران خيلي راضي هستم. آن‌ها بهترين نمايش را از خود نشان دادند.

وي در پاسخ به اين سوال كه فكر مي‌كرديم ووشو چند مدال كسب كند، گفت: ما براي يك مدال مطمئن بوديم ولي براي دو مدال برنامه داشتيم. خيلي عالي است كه توانستيم 3 مدال به دست بياوريم.

وي يان دونگ درباره‌ي برنامه‌اش در آينده گفت: سه سال است كه سرمربي ايران هستم. از همان زمان كه اين مسووليت را به عهده گرفتم براي بازي‌هاي آسيايي برنامه‌ريزي كردم و خوشحالم كه در پايان قراردادم با تيم ملي ايران شاگردانم توانستند بهترين عملكرد را از خود نشان دهند.

حسين اوجاقي نيز ضمن ابراز خوشحالي از كسب سه مدال طلا توسط ووشوكاران گفت: سانداكاران مزد زحمات خود را گرفتند. يك تيم پشت سر اين تيم بود و از بازيكنان ووشو حمايت مي‌كرد تا توانستيم به اين نتيجه مهم برسيم. خوشحالم كه ووشوكاران اين كار بزرگ را انجام دادند و سه مدال طلا به كاروان ايران اضافه كردند.

تیم ملی ووشو ایران با سه مدال طلا و سه برنز نایب قهرمان آسیا شد

در ادامه ششمين روز از شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو ووشوكاران در روزي فراموش نشدني، موفق به كسب سه نشان طلا در اوزان 60- كيلوگرم (مردان و زنان) و 75- كيلوگرم رقابت‌هاي ساندا شدند.

در وزن 60- كيلوگرم سانداي بانوان خديجه آزادپور با شكست حريف هندي خود در ديدار فينال نخستين نشان طلاي ورزش بانوان در طول تاريخ بازي‌هاي آسيايي و اولين مدال طلاي ووشو بانوان را بر گردن آويخت.

در گام بعد محسن محمدسيفي در وزن 60- كيلوگرم به مصاف نماينده كره جنوبي رفت و با شكست حريف خود در فينال، چهارمين نشان طلاي كاروان ايران و دومين مدال طلاي ووشو را به دست آورد.

در گام سوم حميدرضا قلي‌پور در فينال نماينده پاكستان را از پيش رو برداشت و سومين مدال طلاي ووشو در بازي‌هاي آسيايي و پنجمين نشان طلاي كاروان ايران را به ارمغان آورد.

بر اين اساس ايران در جدول رده‌بندي با احتساب سه مدال طلاي ووشو از رده نهم به جايگاه پنجم پس از تيم‌هاي چين، كره جنوبي، ژاپن و كره شمالي رسيد.

الهه منصوريان در وزن 52- كيلوگرم، سجاد عباسي در وزن 70- كيلوگرم و احسان پيغمبري در فرم چانگ چوان نيز سه نشان برنز براي ووشو كسب كرده بودند.

بر اين اساس از كاروان 9 نفره ووشو در بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو شش نفر به مدال رسيدند.

همچنين جواد آقايي سانداكار وزن 65- كيلوگرم در حالي از كسب مدال بازماند كه در مرحله يك چهارم نهايي از حريف خود پيش بود و به دليل آسيب ديدگي از ناحيه سر و خونريزي نتوانست بازي خود را ادامه دهد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

تيم ملي ووشو در حالي سه نشان طلا از بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو كسب كرد كه پيش از اين فقط در بازي‌هاي آسيايي 2002 بوسان توسط حسين اوجاقي موفق به كسب يك نشان طلا شده بود.

پنجمين مدال طلاي ايران بر گردن حميدرضا قلي‌پور /درخشش ووشوكاران ايران را به رده پنجم بازي‌هاي آسيايي

حميدرضا قلي‌پور ساندا كار وزن منهاي 75 كيلوگرم ايران در ديدار فينال به مصاف نماينده‌اي از پاكستان رفت و توانست با نتيجه 2 بر صفر به پيروزي برسد تا پنجمين مدال طلاي كاروان ايران بدست آيد.

قلي‌پور در دور نخست به مصاف حريفي از هند رفت و با شكست دو بر صفر وي راهي مرحله يك‌چهارم نهايي شد. او در مرحله يك‌چهارم نهايي با سانداكاري از مالزي روبرو شد و با همين نتيجه حريف را مغلوب و به مرحله نيمه نهايي راه يافت.

اين سانداكار ايراني در مرحله نيمه نهايي با نتيجه دو بر يك جيانگ تون‌پنگ از چين را از پيش‌رو برداشت و فيناليست شد.

پيش از اين نيز خديجه آزادپور در وزن منهاي 60كيلوگرم بانوان و محسن محمدسيفي در همين وزن دو نشان طلاي كاروان ايران را بدست آورده بودند. الهه منصوريان نيز در وزن منهاي 52 كيلوگرم برنزي شده بود.

پيش از اين ووشو تنها يك مدال طلا در بازي هاي آسيايي 2002 بوسان توسط حسين اوجاقي كسب كرده بود كه با درخشش سانداكاران در گوانگجو سه برابر قبل نشان طلا به دست آمد.

با كسب سومين طلاي ووشو، ايران در جدول رده‌بندي شاندهمين دوره بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو پس از چين، كره جنوبي، ژاپن و كره شمالي از رده نهم به جايگاه پنجمي رسيد.

محمدسيفي ايران را صاحب چهارمين مدال طلا كرد

محسن محمدسيفي چهارمين مدال طلاي كاروان ايران را در بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو به دست آورد.

محسن محمدسيفي در فينال با نتيجه دوبر صفر حريف كره‌اي خود را از پيش رو برداشت و چهارمين مدال طلاي ايران را در شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو كسب كرد.

پيش از اين سانداكار وزن 60- كيلوگرم ايران در دور نخست بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو به مصاف حريفي از اندونزي رفت و با نتيجه 2 بر صفر حريف خود را شكست داد و راهي مرحله يك چهارم نهايي شد. او در مرحله يك چهارم نهايي با سانداكاري از نپال روبه‌رو شد و با همين نتيجه حريف خود را از پيش رو برداشت و به مرحله نيمه نهايي صعود كرد. محمد سيفي در اين مرحله به مصاف حريفي از هند رفت و با حساب 2 بر صفر رقيب خود را مغلوب كرد و به فينال رقابت‌هاي 60- كيلوگرم رسيد.

پيش از اين نيز خديجه آزادپور سانداكار وزن 60- كيلوگرم بانوان ايران با پيروزي 2 بر صفر برابر حريف هندي خود نخستين مدال طلا در تاريخ ورزش بانوان ايران در بازي‌هاي آسيايي را بر گردن آويخت.

خديجه آزادپور سانداكار وزن 60- كيلوگرم ايران سومين مدال طلاي كاروان ايران را در بازي‌هاي آسيايي گوان

خديجه آزادپور كه پيش از اين در دو ديدار نخست خود حريفاني از كره جنوبي و ويتنام را با نتيجه مشابه 2 بر صفر از پيش رو برداشته بود در ديدار نيمه نهايي برابر سانداكاري از چين تايپه قرار گرفت و با شكست دو بر صفر حريف خود راهي ديدار پاياني شد. او در ديدار فينال با شكست حريف خود به مدال طلا رسيد تا تعداد مدال‌هاي طلاي ايران به عدد سه برسد.

اين نخستين مدال طلاي بانوان ايران در بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو و ووشو است.

زمان مبارزات ووشوكاران ايران مشخص شد

خديجه آزادپور، محسن محمد سيفي و حميدرضا قلي پور، 3 فيناليست تيم ملي ووشو در شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي گوانگجو هستند كه فردا براي كسب مدال طلا مي‌جنگند

برنامه و ساعت دقيق مبارزات ملي پوشان ووشو به شرح زير است:
ساعت 15:20 به وقت تهران فينال وزن 60- كيلوگرم سانداي بانوان بين خديجه آزادپور با ساندهيارا وانگ خم از هند.
ساعت 16 به وقت تهران فينال وزن 60- كيلوگرم سانداي مردان محسن محمدسيفي با كيم جون يول از كره جنوبي.
ساعت 16:45 به وقت تهران فينال وزن 75- كيلوگرم سانداي مردان حميدرضا قلي پور با احمد ايجاز از پاكستان.

حميدرضا قلي‌پور: اين پيروزي را به ملت ايران تقديم مي‌كنم

فيناليست تيم ملي ووشو گفت: خوشحالم كه توانستم حريف چيني خود را در ميان حمايت يكپارچه تماشاچيانش شكست دهم.

حميدرضا قلي‌پور بعد از شكست دادن ووشوكاري از كشور ميزبان شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي به خبرنگار اعزامي ، به گوآنگ جو گفت: خوشحالم كه توانستم راهي فينال بازي هاي آسيايي شوم، اين پيروزي را به ملت ايران تقديم مي‌كنم. مبارزه با حريف چيني سخت بود چرا كه او از حمايت تماشاچيان برخوردار بود اما، به هر صورت توانستم او را شكست دهم.

قلي‌پور ادامه داد: سياست راند اولم غلط بود؛ اما در راند دوم و سوم سعي كردم، امتياز دوتايي بگيرم و يك امتياز را از دست بدهم و همين امر موجب پيروزي من شد.

اين فيناليست ووشو در پايان گفت: اميدوارم، فردا با پيروزي مقابل حريف خود بتوانم به مدال طلا برسم.

مهدي علي نژاد گفت: پيروزي‌هاي ووشو حاصل كاري برنامه‌ريزي شده و هدفمند از سا‌ل‌هاي گذشته بود.

رييس فدراسيون ووشو در پايان رقابت‌هاي امروز تيم ملي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي  اظهار كرد: امشب، شب خاطره‌انگيزي بود. ووشوكارها عيدي خوبي به مردم ايران آن هم در شب عيد قربان و در روز عرفه دادند.

وي ادامه داد: اين براي اولين بار است كه ووشوكاران ايراني در بازيهاي آسيايي شش مدال مي‌گيرند. تعداد مدالهاي كسب شده در اين دوره از بازيها معادل تمام مدالهاي كسب شده توسط ووشو در سه دوره گذشته بازيهاي آسيايي است.

علي‌نژاد ادامه داد: اين براي اولين بار است كه خانم‌ها در ووشو مدال مي‌گيرند و از طرف ديگر براي اولين بار است كه اين تعداد فيناليست در رشته ووشو داريم. كسب مدال در رشته تالو در بازيهايي آسيايي نيز اتفاقي است كه براي اولين بار در تاريخ ووشو ايران رخ داده است.

رييس فدراسيون ووشو هيجان‌انگيزترين مبارزه ووشوي امروز را، مبارزه قلي‌پور با حريف چيني خود دانست و گفت: قلي‌پور توانست با اقتدار مبارز چيني خود را كه هم از حمايت تماشاچيان و هم از حمايت تيم داوري برخوردار بود، شكست دهد. اصلا امتيازهاي قلي‌پور را داورها نمي‌گرفتند. از طرف ديگر سرداور بازيها هم چيني بود.

وي پيشرفت ووشوي ايران را حاصل يك كار هدفمند و برنامه‌ريزي شده دانست و گفت: در سه، چهار سال گذشته سعي كرده‌ايم كه استعداديابي كرده و توانمندي‌هاي ووشو را شناسايي كنيم. استفاده از مربيان چيني هم تاثير بسزايي در پيشرفت ووشو داشت. جايگاه امروز ووشو حاصل كاري برنامه‌ريزي شده و با تفكر است. من از روز اولي كه مسئوليت به عهده گرفتم نگاهم به بازيهاي آسيايي بود.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا چنين عملكردي را از ورزشكاران خود پيش بيني مي‌كرديد، گفت: ما به توانايي‌هاي ورزشكاران خود ايمان داشتيم اما مسابقه هم شرايط خاص خود را دارد. تمام ووشوكاراني كه به اينجا آمده‌اند با همه وجودشان مايه گذاشتند. ما مي‌توانستيم 13 نفر را به اين مسابقات اعزام كنيم، اما تنها 9 نفر را فرستاديم و مي‌دانستيم كه قابليت و توانايي دريافت هشت مدال را داريم. به جز قبادي، تنها ورزشكاراني را به گوانگجو آورديم كه مي‌دانستيم مدال‌بگير هستند و قبادي را چون يك استعداد فوق‌العاده بود آورديم تا براي دوره‌هاي بعد ميدان ببيند.

وي افزود: فرشاد عربي كه از كسب مدال باز ماند هم يكي از بهترين بازيكنان ماست. او در فرم اول خود خيلي خوب كار كرد و فقط در فرم دوم يك لحظه دچار لغزش پا شد و 25 صدم از او كسر شد كه اگر اين اتفاق نمي‌افتاد حالا او هم جزو كساني بود كه نقره گرفته بود، اما اين مسائل باعث نمي‌شود كه بگوييم عربي ضعيف ظاهر شد.

وي به عملكرد خوب جواد آقايي اشاره كرد و گفت:‌ آقايي در بازي آخر خود پنج امتياز از حريف جلو بود اما در يك زيرگيري دچار پارگي ابرو شد و ديگر به او اجازه ندادند مبارزه را ادامه دهد، در حالي كه عربي هنوز توانايي شكست حريف را داشت.

علي نژاد در پايان گفت: تمام كساني كه امروز در سالن بودند گفتند زيباترين بازي امروز و امشب ووشو بازي قلي‌پور با حريف چيني خود بود. همه بزرگان ووشو بعد از اين بازي به سراغ من آمدند و تبريك گفتند. آنها اظهار كردند كه قلي‌پور كار فوق‌العاده‌اي انجام داد و طلسم‌شكني كرد. چيني‌ها عادت كرده بودند كه بازنده نباشند. رييس انجمن ووشوي چين، دبيركل كميته ملي المپيك ويتنام، رييس فدراسيون ووشوي هنك‌كنگ، يمن، پاكستان و هند از جمله كساني بودند كه به سراغ من آمدند و تبريك گفتند.

سجاد اميرعباسي: انگار كه به گرفتن برنز عادت كرده‌ام

سجاد اميرعباسي بعد از كسب مدال برنز شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گفت: از مردم عذرخواهي مي‌كنم. همه توانم را گذاشتم كه طلا بگيرم؛ اما حريفم خيلي قدر و از كشور ميزبان بود. او از حمايت تماشاچيان هم برخوردار بود.

ملي پوش وزن منهاي هفتاد كيلوگرم تيم ملي سانداي ايران در حالي كه از شكست خود بسيار ناراحت بود و گريه مي‌كرد به خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران به گوآنگ جو گفت: در گذشته هم با اين حريف چيني بازي كردم؛ اما بازي را واگذار كردم. به همين خاطر اين بار سعي كردم، هر چه را در توان دارم، بگذارم تا شكستش دهم؛ اما متاسفانه نشد. براي بچه‌هاي ديگر دعا مي‌كنم تا با گرفتن مدال طلا بتوانند دل مردم را شاد كنند.

وي ادامه داد: حضور در بازي هاي آسيايي افتخاري بزرگ است. مطرح‌ترين ووشو كاران قاره آسيا در اين رقابت‌ مهم دور هم جمع مي‌شوند. خوشحالم كه حداقل توانستم مدال برنز را به دست بياورم؛ اما از اين كه طلا را از دست دادم، ناراحتم. انگار كه به گرفتن برنز عادت كرده‌ام. مي‌خواستم اين بار طلاي آسيا را به دست بياورم؛ اما متاسفانه نشد.

اميرعباسي در ارتباط با برنامه خود براي آينده گفت: يك ماه ديگر مسابقات ستارگان جهان در چين برگزار مي‌شود و سعي مي‌كنم در آنجا بهتر از بازي هاي آسيايي ظاهر شوم. بايد خود را براي اين مسابقات آماده كنم.

اميرعباسي در پايان گفت: هر چه در دستم بود، گذاشتم كه طلا بگيرم اما، نتوانستم حريف چيني خود را شكست دهم.