ojaghiمدير فني تيم‌هاي ملي ووشو گفت: مسابقات فرانسه يك محك جدي براي تك تك سانشوكاران در اوزان مختلف بود.

حسين اجاقي افزود: در اين مدت (با شروع اردوهاي تداركاتي) تنها در مسابقات داخلي شركت كرده بوديم و نياز به يك ديدار تداركاتي جدي داشتيم كه تمامي ملي پوشان در جو مسابقه قرار گيرند و با حضور داوران خارجي خود را محك زنند.
وي با اشاره به مفيد بودن اردوي فرانسه تاكيد كرد: البته سانشو فرانسه از ايران ضعيف‌تر است؛ اما با توجه به حضور اين تيم در مسابقات اروپايي علاوه بر پيكارهاي جهاني در برخي اوزان بسيار آماده بودند به طوري كه كار ملي پوشان ما سخت شد و توانست عيار آنها را به خوبي تعيين كند.
مدير تيم‌هاي ملي اظهار داشت: فرانسه نسبت به قبل قوي تر شده است و اين شرايط در ديگر كشورها نيز صدق مي‌كند.
وي تصريح كرد: روسيه كه قهرمان جهان را نيز در تركيب خود دارد، گزينه اول ما براي برپايي اردو بود؛ اما آنها همكاري‌هاي لازم را انجام ندادند و فرانسه پيشنهاد ايران را براي برپايي اردو و مسابقات تداركاتي پذيرفت.
اجاقي افزود: چين را انتخاب نكرديم چون معمولاً آنها ملي پوشان خود را براي ديدارهاي تداركاتي نمي‌فرستند. بنابراين نمي‌توانند براي ايران مفيد باشند. از سوي ديگر در اين برهه از زمان تورنمنتي در تقويم جهاني نداشتيم تا بخواهيم در آن شركت كنيم.
وي با اشاره به اينكه اين ديدار تداركاتي بيشتر براي بانوان مفيد بود، گفت: براي اولين بار بود كه بانوان ايراني در يك ميدان خارجي محك مي‌خوردند و پيشرفت‌ آنها در مبارزه دوم به خوبي محسوس بود و باعث شد تا حدود زيادي استرس و اضطراب آنها از بين برود.
اردوي بعدي تيم ملي ووشو از فردا در مجموعه ورزشي آزادي تهران آغاز مي شود.